برگ برنده دولت تدبیر و امید در صنعت خودرو

به گفته کارشناسان، قرارداد اخیر منعقد شده با مرسدس بنز برای انتقال تکنولوژی و تولید مشترک خودرو در ایران مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید در صنعت خودرو است.
برگ برنده دولت تدبیر و امید در صنعت خودرو

به گزارش صنعت نویس، اخیرا صنعت خودروی ایران و شرکت مرسدس بنز آلمان قرارداد همکاری و ایجاد شرکت مشترک در حوزه تولید، فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری در ایران را امضا کردند.
شرکت مرسدس بنز ارزشمندترین برند خودروهای سواری و تجاری دنیا را در اختیار دارد و حضور این شرکت بزرگ آلمانی در ایران در شرایطی که دشمنی‌ها و کارشکنی‌های دولت آمریکا ضد ایران همچنان ادامه دارد دستاورد سیاسی و برگ برنده‌ای برای دولت است.

در این زمینه کارشناسان معتقدند دولت تدبیر و امید با ادامه روند فعلی و همکاری با خودروسازان مطرحی همچون مرسدس بنز می‌تواند صنعت خودروی ایران را به صنعتی جهانی تبدیل کند.

در این رابطه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید:" خوشبختانه دولت تدبیر و امید در صنعت خودرو عملکرد موفقی داشته و به درستی سیاست مشارکت با خودروسازان مطرح بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک در ایران را در پیش گرفته است".

امرالله امینی خاطرنشان می‌کند:" با ادامه این روند صنعت خودروی ایران از یک صنعت وابسته به بازار داخل و محدود در سطح ملی به صنعتی با معیارهای جهانی تبدیل خواهد شد".

یک کارشناس صنعت خودرو نیز اظهار می‌کند:" انعقاد قرارداد با شرکت طراز اولی همچون مرسدس بنز در شرایطی که دشمنی‌ و کارشکنی دولت آمریکا در روند اجرای برجام همچنان ادامه دارد علاوه بر ثمرات مثبت برای صنعت خودروی ایران دستاورد سیاسی مهمی نیز برای دولت تدبیر و امید است".
به گفته حسن کریمی سنجری، همکاری با شرکت مرسدس بنز علاوه بر کمک به ارتقای سطح کیفی صنعت خودروی ایران باعث تولید و عرضه خودروهای جدید و با کیفیت و تامین حقوق مصرف‌کنندگان خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز معتقد است:" برنامه‌ریزی صورت گرفته برای همکاری مشترک با خودروسازان مطرح جهان به‌ویژه مرسدس بنز باعث متحول شدن صنعت خودروی ایران خواهد شد".

شهرام آزادی اظهار می‌کند:" صنعت خودرو در دوران دولتهای نهم و دهم یک دهه طلایی برای توسعه و پیشرفت را از دست داد اما خوشبختانه در دولت یازدهم آسیب‌شناسی صنعت خودرو به درستی انجام و دو موضوع محوری ارتباط با خودروسازان مطرح جهانی و توسعه محصولات با استفاده از توان داخلی در دستور کار قرار گرفته است".

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نیز می‌گوید:" حضور شرکت مرسدس بنز در ایران گام مهمی برای تحقق هدف دولت تدبیر و امید مبنی بر خودروساز شدن ایران است".

ابوالفضل خلخالی خاطرنشان می‌کند:" صنعت خودرو در دوره چهار ساله دولت یازدهم از رکود قبلی فاصله گرفته و توانست گام‌های موثری در راستای جهانی شدن بردارد که از جمله آن قرارداد منعقد شده با شرکت مرسدس بنز است".

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید