برنامه های ستاد کرونای تهران درباره طرح ترافیک و مراسم محرم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه در زمینه اجرا یا توقف طرح ترافیک در تهران تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، گفت: در رابطه با تمدید محدودیت‌های کرونایی در استان تهران اواخر هفته تصمیم‌گیری می‌شود.

دکتر علی ماهر با تاکید بر اینکه پیشنهاد استانداری تهران و ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران توقف اجرای طرح ترافیک به مدت محدود است، گفت: از این طریق اثرات مطلوب این مساله در کاهش شیوع و انتقال کرونا مشخص خواهد شد، ‌با این حال تصمیم‌گیری نهایی این امر با ستاد ملی کروناست.

وی ادامه داد: تا جایی که بنده اطلاع دارم شهرداری تهران هم اعلام کرده که در زمینه توقف محدودهاجرای طرح ترافیک تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست، بنابراین هم ستاد کرونای استان تهران و هم استانداری و شهرداری در این زمینه تابع تصمیم ستاد ملی کرونا در این زمینه هستند.

ماهر همچنین در رابطه با احتمال تمدید محدودیت‌های کرونایی در تهران، گفت: در صورتیکه وضعیت شهر تهران در خصوص تعداد مراجعین و بستری‌های کرونا به همین شکل بوده و کاهشی نداشته باشد، مطمئنا محدودیت‌ها باید تمدید شود.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته در زمینه تاثیر این محدودیت‌ها بر کاهش آمار ابتلا و بستری کرونا در تهران، گفت: تاثیرات مثبتی در این زمینه دیده شده ولی متاسفانه تاثیر قطعی این اقدامات و محدودیت‌ها در کاهش بار بیماری، حداقل دو هفته بعد از اجرا مشخص می شود. بنابراین محدودیت‌ها باید همچنان ادامه پیدا کند تا بتوانیم تاثیر آن در کاهش بار بیماری را ببینیم.

ماهر با بیان اینکه احتمالا اواخر هفته در زمینه تمدید محدودیت‌ها تصمیم گیری می‌شود، گفت: در این راستا همچنین نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشدید شده و به شدت افزایش یافته و برخوردهای قانونی زیادی نیز با اصناف و اماکنی که در زمینه اجرای پروتکل‌ها کم‌کاری می‌کنند، صورت گرفته است.

وی ادامه داد:‌ در این راستا همچنین کلیه گزارش‌های مردمی در زمینه عدم رعایت پروتکل‌ها در اماکن عمومی و اصناف و واحدهای مختلف پیگیری و برخورد خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، گفت:‌ در زمینه برگزاری مراسمات و عزاداری‌های ماه محرم بر ما تکلیف شده که پروتکل‌های بهداشتی مرتبط را تهیه و تدوین کنیم و در این زمینه سعی می‌کنیم پروتکل‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که حداقل مشکل را داشته باشد.

ماهر با تاکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم که با حداکثر محافظت از خود و دیگران مراسم‌ها و عزاداری‌های ماه محرم را برگزار کنند، گفت: پروتکل‌های شهر تهران با رعایت حداکثری اصول بهداشتی و حفاظتی به صورت جداگانه با همکاری مشترک شهرداری تهران و ستاد فرمانده مقابله با کرونا در تهران در حال تدوین است.
ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید