برقراری مبادلات بانکی اتریش با ۲۰بانک ایرانی

وزیر دارایی اتریش گفت: اوربانک اتریش اکنون با ۲۰ بانک ایران ارتباط کاری برقرار کرده و کنترل‌بانک(بانک ناظر) اتریش هم در ابعاد وسیع اسنادی را برای مبادله با ایران آماده کرده است.

به گزارش صدا و سیما؛ هانس یورگ شلینگ که در راس هیات بلندپایه اقتصادی اتریش به تهران سفر کرده است در نشست مشترک با محمدرضا نعمت زاده، معاونان و برخی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: روابط ما دیرینه است و تلاش داریم به سطح قبلی برگردیم و ترکیب هیات اتریش در این سفر بیانگر عزم و اراده ما در تحقق این مهم است، در دوران جدید مسیر درستی را طی کردیم و موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خوبی بدست آوردیم.

وی با اشاره به همراهی روسای بانک مرکزی و برخی بانکهای بزرگ اتریش در این سفر گفت: حمل و نقل و انتقال پول همچنین توسعه مبادلات تجاری وابسته به نظام بانکی است برهمین اساس در یکسال گذشته و درپی سفر آقای سیف رئیس بانک مرکزی، یک حساب فعال نزد بانک مرکزی اتریش باز شد و ما امروز هم جلسه‌ای با رئیس بانک مرکزی داریم.

وزیر دارایی اتریش افزود: اوربانک اتریش اکنون با ۲۰ بانک ایران ارتباط کاری برقرار کرده است و بانک لایو هانزن اینترنشنال نیز چنین تصمیمی دارد ضمن اینکه کنترل بانک یا بانک ناظر اتریش هم در ابعاد وسیع اسنادی را برای مبادله با ایران آماده کرده است.

وی گفت: تامین امنیت حقوقی دوجانبه و چندجانبه با اروپا برای پیشبرد کارهای تجاری مهم است و ما تلاش می‌کنیم تفسیر شفافی از موضوع تامین امنیت حقوقی داشته باشیم.

وزیر دارایی اتریش با تاکید بر تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور افزود: کاری که ما انجام دادیم مثل دو ماراتن است که به پایان آن نزدیک شده ایم، با توجه به اراده سیاسی و حمایت‌های دولتهای ایران و اتریش تا رسیدن به هدف راهی نمانده است و ما امروز همچنین با وزیر نفت گفتگوها را برای شروع همکاری‌ها در حوزه نفت و انرژی ادامه می‌دهیم.

وی گفت: ایران در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریست‌ها گامهای خوبی برداشته است و ما امروز درحال آموزش کارشناسان بانک مرکزی ایران در اتریش هستیم.

وزیر دارایی اتریش افزود: با توجه به اینکه انتخابات اتریش یکسال زودتر از موعد برگزار می‌شود تلاش ما این است کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید