بررسی گزارش فنی حادثه معدن یورت در مجلس

زرآبادی با اشاره به اینکه فاجعه رخ داده در معدن ذغال سنگ یورت آزادشهر در حالی به وقوع پیوسته که این معدن جزو معادن پرخطر در کشور محسوب نمی‌شود، گفت: این درحالی است که ما معادن پرخطر زیادی داریم و باید با تهیه گزارش فنی و دقیق از این حادثه؛ از وقوع حوادث مشابه جلوگیری شود.

سیده حمیده زرآبادی (دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به قرائت گزارش این کمیسیون درخصوص انفجار در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر گلستان گفت: ما معادن پرخطر زیادی در کشور داریم و طبق بررسی‌های به عمل آمده معدن ذغال سنگ یورت آزادشهر جزو معادن پرخطر نبوده است اما شاهد وقوع انفجار و فاجعه انسانی در این مجموعه هستیم.

وی ادامه داد: گزارش اولیه ازاین فاجعه ازسوی کمیسیون صنایع و معادن تهیه و در صحن مجلس قرائت شده اما گزارش فنی با جزئیات دقیق در خصصو این حادثه در حال بررسی و پیگیری است.

وی ادامه داد: باید ابعاد کامل معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر گلستان به طوردقیق بررسی شود تا از این پس شاهد تکرار چنین فاجعه‌ای در کشور نباشیم.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گزارش فنی و کامل از این حادثه و درخصوص مباحثی که باید در قبل، حین و بعد از آن باید انجام می‌شد اما انجام نشده و یا کوتاهی‌هایی صورت گرفته در حال تهیه است.

گزارش اولیه کمیسیون صنایع و معادن روز چهارشنبه 17 خردادماه درصحن علنی مجلس قرائت شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید