برخی لکوموتیوها عمر بالای ۴۰ سال دارند

نماینده مردم لنگرود در مجلس خواستار رسیدگی به فرسودگی شبکه ریلی، کمبود بالگرد و اصلاح اساسنامه شرکت راه آهن برای جلوگیری از تکرار حادثه مجدد شد.

به گزارش خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش مقدماتی کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی مورخ 5 آذرماه 95 در استان سمنان با اشاره به اینکه این گزارش کاملا تخصصی بود، گفت: می گویند سیستم ATC کار نکرده در صورتیکه بنده در وزارت راه بودم و تمام مکالمات و صوت ها را شنیده ام که این سیستم عمل کرده و خطای انسانی رخ داده و به صورت دستی خارج شده است چنانچه سیستم ATC در تمام دنیا عمل می کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عوامل حادثه ساز غیر از وزارت راه اشاره و بیان کرد: لازم است نحوه امدادرسانی سانحه و زمان حضور اورژانس و هلال احمر و نوع امکانات آن ها مورد بررسی قرار گیرد چنانچه زمان اطلاع ستاد مدیریت بحران استان از سانحه نیز از جمله عواملی بود که تعداد کشته ها را افزایش داد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر اشکالات برطرف نشود باز هم شاهد چنین حوادثی خواهیم بود، یادآور شد: در این حادثه تمام دستگاه های مربوطه مقصرند حتی بنده به عنوان نماینده مجلس در این حادثه تقصیر دارم چنانچه متوسط عمر لوکوموتیوها بالای 31 سال بوده و برخی از آن ها بالای 40 سال عمر دارند لذا باید متوسط آن را طی قانون به 15 سال برسانیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است فرسودگی شبکه ریلی، همچنین کمبود بالگرد برطرف شده و اساسنامه شرکت راه آهن اصلاح شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید