بحران آب جدی است

یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: خشکسالی‌های اخیر که آثار آن محدودیت شدید منابع آبی بوده، منجر به این شد که دولتمردان بحران آب را جدی بگیرند.

به گزارش صنعت نویس، شاهین پاکروح گفت: تمامی فعالان در صنعت آب و فاضلاب کشور باید با تعامل سازنده با تمام گروه‌هایی که از خدمات این شرکت‌ها بهره‌مند می‌شوند، درصدد ارائه خدمات مطلوب و پایدار باشند تا رسالت خود را به خوبی انجام داده باشند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: به طور میانگین مدت زمان رفع حوادث در کشور حدود ۲ ساعت است، بر این اساس فعالان در بخش حوادث باید نهایت تلاش خود را به خرج دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن حوادث پیش آمده را رفع کنند.

پاکروح، اقتصاد آب را بسیار حائز اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: اقتصاد آب از آن جهت مهم به شمار می‌آید که عملکرد مطلوبی را در بر دارد، به‌ عنوان مثال به‌ رغم افزایش تعرفه آب بها اگر مطالبات در این بخش به موقع وصول نشود، مطمئناً نمی‌تواند از لحاظ اقتصادی کمک شایانی برای صنعت داشته باشد.

وی ادامه داد: تجهیز و نگهداری تأسیسات بسیار حائز اهمیت است و تنها نباید تلاش در جهت احداث تأسیسات باشد به طوری که تمرکز بر نگهداری و استفاده بهینه از تأسیسات به فراموشی سپرده شود که این مسئله می‌تواند آسیب‌های اقتصادی فراوانی را در برداشته باشد.

معاون هماهنگی آبفای کشور رفع به موقع حوادث را از جمله مصادیق اقتصاد آب برشمرد و اظهارداشت: فعالان در بخش حوادث باید نهایت تلاش خود را به خرج دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن حوادث پیش آمده را رفع کنند تا از وقوع آسیب های بیشتر جلوگیری به عمل آید که این امر در کاهش تحمیل خسارات نقش مؤثری دارد. وی به نگاه ویژه دولتمردان به مسئله آب پرداخت و تصریح کرد: وقوع حوادث غیرمترقبه مانند خشکسالی‌های اخیر که آثار آن محدودیت شدید منابع آبی بوده منجر شد که دولتمردان بحران آب را جدی بگیرند و دیگر نگاه فنی صرف به آب نداشته باشند و با دید اقتصادی به مسئله آب بپردازند.

منبع:مهر

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید