بارش برف و باران در 10 استان ایران

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود موج جدید بارش ها به کشور در 10 استان شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

به گزارش میزان کوروش محمدی، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: موج بارشی که از اواسط هفته گذشته وارد کشور شده بود، امروز به صورت کامل از کشور خارج می شود. حاصل فعالیت این موج در کشور بارش باران بود که بیشترین آن با 220 میلیمتر در اختیار شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری بود. همچنین در لردگان 122 میلیمتر، سمیرم 116 میلیمتر،آبدانان 107 میلیمتر و دهدز در خوزستان 103 میلیمتر باران بارید.

وی ادامه داد: بیشترین بارش ها از این موج به شهرهای دامنه جنوبی زاگرس تعلق داشت. این موج در آخرین فعالیت خود امروز با بارش پراکنده در یزد و جنوب خراسان جنوبی همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد هوای تهران و آغاز آلودگی در این شهر گفت: به دلیل اینکه روز گذشته هیچ انباشت آلودگی در تهران رخ نداد، امروز نیز هوای پایتخت سالم است. اما به نظر می رسد امروز با افزایش آلاینده ها فردا روز آلوده ای را پشت سر گذاریم. افرادی که دارای بیماری هستند بهتر است فردا در هوای تهران تردد نکنند.

محمدی از ورود موج جدید بارش ها به کشور از عصر فردا خبر داد و افزود: اگرچه این بارش ها چشمگیر نیست اما این بارش ها باعث ایجاد تهویه هوا و کاهش آلودگی هوا می شود.

وی با اشاره به ورود سامانه پر بارش به کشور از روز سه شنبه گقت:با ورود این سامانه از شمال غرب به کشور،کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی،زنجان ،قزوین، البرز و تهران هوای بارانی و برفی خواهند داشت. با توجه به حرکت سریع این سامانه،بارش ها به صورت رگباری است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی تمرکز بارش ها روی استان های سواحل خزر است و به همین دلیل روند کاهش دما ادامه دارد. در استان های شمالی تا اواخر هفته باز هم شاهد وزش بادهای شدید و وقوع طوفان خواهیم بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید