بارش باران در ۸ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به جنوبی شدن جریانات و ورود موج بارشی به جنوب کشور گفت: بارشهای پراکنده باران و برف طی دو روز آینده در هشت استان کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

به گزارش صنعت نویس احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: انباشت آلاینده‌های جوی ناشی از سکون هوا در ساعتهای آینده نیز ادامه پیدا می‌کند و از عصر فردا(پنجشنبه) شاهد ناپایداریهای جوی در برخی نقاط کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت فردا، جریانهای جنوبی در کشور تقویت خواهد شد و با ورود موج بارشی جدید شاهد بارشهای باران و برف در استانهای واقع در زاگرس جنوبی، مرکزی و بخشهایی از جنوب و جنوب شرق کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشهای باران و برف  روز جمعه هم در مناطق جنوب شرق کشور تقویت خواهد شد و گستره آن افزایش یافته و بخشهایی از شرق و مرکز کشور را در بر می‌گیرد.

وظیفه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که طی سه روز آینده، بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی زاگرس و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

وی با اشاره به استانهایی که دچار بیشترین بارشها می‌شوند، اظهار کرد: بارشهای باران و وزش باد در اواخر وقت فردا در بخشهایی از هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی همین مدت بارش برف و باران در لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، فارس و کرمان رخ می‌دهد و پیش‌‌‌بینی می‌شود بارشهای باران و رعد و برق در روز جمعه هم مناطقی از هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان را در بر بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات جوی دمای هوای برخی مناطق کشور طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه کاهش می‌یابد و اطلاعیه‌های لازم در این مورد صادر شده است؛ دمای هوای امروز تهران 11 درجه بالای صفر، شهرکرد با دمای 10 درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید