پس نهایی شدن شراکت با ایران خودرو و سایپا

این سه رنو به ایران می آیند

اگرچه هنوز تکلیف حضور رنو در ایران مشخص نیست، اما این خودروساز فرانسوی در صورت آمدن به جاده مخصوص، سه محصول جدید را به تولید خواهد رساند.
این سه رنو به ایران می آیند

به گزارش صنعت نویس، سه محصولی که رنو برای بازار ایران در نظر گرفته، عبارتند از کلیو4، کپچر و کوئید. در این بین، کپچر هم اکنون به کشور وارد شده و قرار است ایران خودرو پس از نهایی شدن شراکت با رنو، این محصول را به تولید برساند.

کپچر موتوری 1200 سی سی و البته توربو دارد که 120 اسب بخار قدرت تولید می کند. این خودرو که کراس اور به شمار می رود، مصرف سوختی مناسبی داشته و استاندارد آلایندگی و سوخت آن یورو5 است. پبچر هم اکنون با قیمتی حدود 104 میلیون تومان به بازار عرضه می شود و این در حالی است که در صورت تولید در ایران، قیمت آن پایین خواهد آمد. 

 

از کپچر که بگذریم، کلیو4 دیگر مدل مدنظر رنو برای بازار ایران است. این خودرو نیز مانند کبچر دارای موتوری 1200 سی سی با قدرت 120 اسب بخار است و حداکثر سرعت آن به 200 کیلومتر در ساعت می رسد. کلیو4 مصرف سوخت مناسبی داشته و در حالت ترکیبی 2/5 لیتر بنزین می سوزاند. گفته می شود  قیمت این خودرو معادل 80 میلیون تومان خواهد بود.

اما رنو قصد دارد یکی از ارزانترین محصولات خود را نیز روانه بازار ایران کند و آن "کوئید" نام دارد. این محصول که هم اکنون در هند عرضه شده، حجم موتوری 800 سی سی دارد و تنها 53 اسب بخار قدرت تولید می کند. از کوئید به عنوان جایگزین پراید در ایران البته با قیمتی بالاتر یاد می شود و احتمالا با قیمتی حول و حوش 30 میلیون تومان روانه بازار خودرو کشور خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این محصول در ایران خودرو به تولید خواهد رسید یا سایپا.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید