اجلاس هوانوردی ایران 2016 از فردا آغاز می شود

ایرباس در تهران

دبیر اجرایی اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶ گفت: از فردا شرکت‌های بزرگ هواپیمایی دنیا، کمپانی ایرباس و سایر شرکت‌های اجاره‌ دهنده هواپیما در تهران حضور می‌یابند.
ایرباس در تهران

به گزارش صنعت نویس،اجلاس هوانوردی ایران 2016 از فردا به مدت 2 روز در هتل پارسیان اوین با حضور کمپانی‌های بزرگ سازنده و اجاره‌دهنده هواپیما در دنیا، ایرلاین‌های داخلی و دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور برگزار می‌شود.

دبیر اجلاس هوانوردی ایران 2016 در این باره اظهار داشت: در شرایط پساتحریم موضوع نوسازی ناوگان هوایی کشور جدی شده است و در این راستا باید ارتباط با بزرگان صنعت حمل‌ونقل هوایی دنیا را بکنیم.

احمدرضا بیاتی به برگزاری اجلاس هوانوردی ایران 2016 اشاره کرد و گفت: این اولین اجلاس پس از رفع تحریم‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی است. 160  شرکت‌کننده خارجی از 35 کشور جهان در این اجلاس حضور دارند ضمن آنکه 85 کمپانی خارجی و سازمان بین‌المللی از مدعوین این همایش هستند.

وی افزود: در بخش تولید هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی و مهمتر از آن اجاره هواپیما در این اجلاس مباحثی مطرح خواهد شد.

بیاتی افزود: با توجه به کاهش نرخ نفت و عدم شرایط مناسب مالی ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما اولویت اصلی ما در این همایش موضوع اجاره هواپیما است.

دبیر اجلاس هوانوردی ایران 2016 با تأکید بر اینکه اجاره هواپیما در این شرایط برای ما مزیت بیشتری دارد، افزود: یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا موضوع اجاره هواپیما را در دستور کار خود قرار داده و 50 درصد ناوگان این ایرلاین اجاره‌ای است، هر گاه مدت زمان اجاره هواپیما تمام شده و اجاره به چک A برسد آن هواپیما را تحویل داده و هواپیمای جدیدی اجاره می‌کنند زیرا در برخی شرایط چک A هواپیما تا یک سوم قیمت هواپیما هزینه دارد اما با این روش هزینه ایرلاین کاهش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه در یکی، دو سال اول پس از رفع تحریم‌ها خرید هواپیما در شرایط مالی ایرلاین امکانپذیر نیست، گفت: موضوع همکاری با بانک‌ها برای تأمین مالی هواپیما هم در دستور کار این همایش قرار دارد.

بیاتی گفت: اجاره هواپیما، استراتژی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای دوران پساتحریم در مهندسی و تعمیر و نگهداری هواپیماها از محورهای همایش مذکور است.

دبیر اجلاس هوانوردی ایران 2016 با بیان اینکه برای توسعه ناوگان در کنار اجاره هواپیما نیازمند خرید هواپیما نیز هستیم، گفت: کمپانی‌هایی نظیر ایرباس، امبرائو برزیل و ATR انگلیس به عنوان فروشندگان هواپیما در این همایش حضور دارند، البته نماینده شرکت بوئینگ در این همایش حضور ندارد و این به دلیل مشکلاتی بود که در تنظیم روادید و گذرنامه‌های آنها رخ داد.

وی افزود: از نظر اینکه مرکز اجاره و لیزینگ هواپیما در اروپا قرار دارد شرکت‌هایی در این همایش حضور دارند که 70 درصد کل هواپیماهای دنیا را اجاره می‌دهند،از مهمترین آنها می‌توان به شرکت آورون، ایرکپ و DAE امارات اشاره کرد.

بیاتی افزود: قطعاً با حضور کمپانی‌های اجاره دهنده هواپیما و فاینانس‌ها شرایط اجاره هواپیمای مناسب فراهم می‌شود.

دبیر اجلاس هوانوردی ایران 2016 با تأکید بر اینکه استفاده از فضای ایران برای پروازهای عبوری غیرقابل چشم‌پوشی است،‌گفت: در این راستا کارگاه تخصصی در حاشیه همایش با موضوع استفاده بهینه از فضای پروازی ایران برگزار می‌شود که نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی کشورهایی نظیر لهستان و عمان در این کارگاه تخصصی حضور دارند.

بیاتی‌ از حضور بانک‌های خارجی که درحوزه حمل و نقل تسهیلات ارائه می‌دهند، در همایش هوانوردی ایران 2016 خبر داد و گفت: همچنین دو بانک داخلی نیز در این همایش حضور دارند.

وی به اطلاع‌رسانی این همایش از سوی رسانه‌های دنیا نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌هایی نظیر رویترز، وال استریت ژورنال، اکونومیست و بلومبرگ از رسانه‌های خارجی هستند که این همایش را پوشش خبری می‌دهند و البته همه رسانه‌های داخلی کشور نیز در این همایش حضور دارند.

منبع:فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید