ایران، 200 بار لرزید

در آبان ماه امسال بیش از 203 زمین لرزه با بزرگی بیش از 2.5 ریشتر در کشور رخ داده است.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های دریافتی از شبکه‌های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشور نشان می‌دهد که در آبان ماه سال 95 در مجموع 203 زمین لرزه با بزرگای بین 2.5تا 4.5 ریشتر ثبت شده که بزرگترین زلزله با قدرت 4.9 ریشتر در عمق 9 کیلومتری زمین در فاصله 72کیلومتری بردسکن استان خراسان رضوی رخ داد.

همچنین بر اساس گزارش مرکز پایش و پردازش اطلاعات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از این تعداد، 112زمین لرزه با بزرگای بین 2.5 تا سه ریشتر معادل 55درصد، 78 زلزله با بزرگای بین 3 تا 4 ریشتر معادل 38 درصد و 13 زمین لرزه با بزرگای 4 ریشتر معادل 7 درصد، آبان ماه گذشته در کشور رخ داده است.

در این مدت زمان یاد شده، تعداد 2 زمین‌لرزه با بزرگی بیش از 2.5 ریشتر در محدوده استان تهران و مناطق همجوار، از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان روی داده که یک لرزش درون مرزهای رسمی استان تهران بوده است.

همچنین بنا به گزارش وقایع لرزه‌ای، در آبان ماه سال 95 در محدوده مناطق 22گانه تهران بزرگ ، وقایع لرزه‌ای با بزرگی 2.5 ریشتر به بالا رخ نداده است.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در مدت زمان یاد شده، تعداد 948زمین‌لرزه با بزرگی بیش از یک ریشتر که در ایران و نواحی مرزی روی داده است را ثبت و تعیین محل کرده‌ است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید