ایجاد هزار شغل تا پایان سال 95 در کشور

وزیر تعاون، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: طرح تکاپو توسط سازمان فنی حرفه ای، صندوق کارآفرینی امید و بخش تعاون این وزارتخانه دنبال می شود و تا پایان سال 95 به واسطه این طرح 600 هزار شغل در کشور ایجاد می شود.
ایجاد هزار شغل تا پایان سال 95 در کشور

صنعت نویس: علی ربیعی با اشاره به اینکه طرح تکاپو از سال 93 و به صورت پایلوت با 7 استان شروع شد، افزود: در سال 94 پیگیری های جدی در این راستا برای توسعه مشاغل دانش بنیان انجام شد.

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در طرح تکاپو آموزش های اولیه توسط فنی حرفه ای ارائه می شود و طی برنامه ای رسته های شغلی شناسایی و فرد آموزش دیده آغاز به کار می کند.

ربیعی گفت: در بخش طراحی مشاغل نیز این افراد رها نمی شوند، بلکه با استفاده از طراحان مطرح داخلی و خارجی به آنها کمک می شود.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید با ارائه تسهیلات 4 درصد سود، افراد آموزش دیده و متقاضی برای ایجاد مشاغل خرد حمایت می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در بازدید امروز 11 طرح به عنوان الگوی استان افتتاح شد گفت: در این رابطه 75 شغل به صورت مستقیم و ده ها شغل دیگر به شکل غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: باید این فعالیت های زنجیره وار ادامه پیدا کنند، چراکه با 8 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه این مشاغل ایجاد شده و سود سرشار آن با توجه به ایجاد اشتغال پایدار بیشتر است.

ربیعی با بیان اینکه بر اساس ایجاد مشاغل خرد به خصوص در بخش صنایع دستی مزد بالایی نصیب فعالان این عرصه می شود گفت: در بخش تولید پوشاک یک تولید کننده البرزی برای توسعه تولید تعهد کرده و شرط این امر را کنترل واردات خارجی اعلام کرد.

وی افزود: در طرح تکاپو سازمان آموزش فنی حرفه ای آمادگی کامل برای آموزش افراد متقاضی را دارد و پس از آن صندوق کارآفرینی امید تکیه گاه محکمی برای حمایت از این افراد محسوب می شود.
وزیر کار عنوان کرد: از جوانان انتظار می رود که شغل را مصادف با استخدام ندانند بلکه با ابتکار و نوآوری به سوی تولید حرکت کنند.                                                                                      میزان 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید