اپل برای تست خودروهای خودران مجوز گرفت

شرکت اپل برای تست خودروهای خودران در کالیفرنیا مجوز دریافت کرد.
اپل برای تست خودروهای خودران مجوز گرفت

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا اعلام کرد این مجوز با انجام تست به وسیله سه خودرو و شش راننده موافقت کرده است. این خودروها همگی لکسوس RX۴۵۰h مدل ۲۰۱۵ هستند.

اگرچه این شرکت هرگز به صراحت اعلام نکرده که در حال ساخت یک خودروی برقی است اما در سال‌های اخیر، ده‌ها کارشناس خودرو را استخدام کرده است و مجوز اخیر به وجود چنین برنامه‌ای در اپل قوت می‌بخشد.

به گفته کریس تئودور، رییس شرکت مشاوره "تئودور اند آسوشیتس"، این خبر شایعه‌ای که مدتها درباره حضور اپل در حوزه فناوری خودران بر سر زبانها افتاده بود را تایید می‌کند. با این همه مجوز مذکور به این معنا نیست که اپل یک خودروی خودران می‌سازد بلکه ممکن است مشغول ساخت نرم‌افزار یا سخت‌افزار مرتبط با فناوری اتوماتیک باشد.

مدیران اپل درباره علاقه خود به خودروها اظهارنظر نکرده‌اند. تیم کوک، مدیرعامل اپل اظهار کرده است اپل می‌خواهد فراتر از یکپارچگی تلفن‌های هوشمند و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودروها حرکت کند.

اپل به فهرست رو به رشدی از خودروسازان، شرکتهای فناوری و استارت‌آپ‌های کوچک اضافه می‌شود که سرگرم تست خودرو با امکانات اتوماتیک در کالیفرنیا هستند.

شرکتهایی که مجوز دریافت کرده‌اند شامل گوگل، فورد موتور، فولکس‌واگن، دایملر، تسلا موتورز و جنرال موتورز بوده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از شرکتها اعلام کرده‌اند که نخستین خودروهای خودران را در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کنند اما بعضی از کارشناسان معتقدند به دلیل چالش‌های رگولاتوری، زمان بیشتری طول خواهد کشید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید