وقتی خودروسازان ظرفیت شنیدن ندارد

اين هم از تكريم مشتريان

دو خودروساز بزرگ کشور به دستور وزارت صنعت،معدن و تجارت و در راستای تکریم مشتریان، جلساتی طی چند وقت گذشته با مشتریان معترض برگزار کرده اند تا به نوعی تکلیف خودروهای معوق آنها را روشن کنند.
اين هم از تكريم مشتريان

 

به گزارش خبرنگار صنعت نويس،جدا از اینکه اصل برگزاری چنین جلساتی، خروجی خاصی ندارد و تغییر چندانی در روند تحویل خودروهای معوق ایجاد نمی کند، مسئله دیگر به نوع برخورد مسوولان فروش ایران خودرو و سایپا با مشتریان معترض مربوط می شود. در فیلم هایی که از جلسات موردنظر درز کرده و در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، برخوردهایی گاهی زننده و به دور از عرف مشتری مداری با معترضان که حکم مهمان خودروسازان را دارند، به چشم می آید. در مواردی نیز اصلا مسوولان فروش خودروسازی در جمع مشتریانی که خود دعوت کرده اند، حاضر نمی شوند، تا اوج بی احترامی به آنها صورت گیرد. 

به عنوان مثال، آن طور که در شبکه های اجتماعی عنوان شده، در جلسه اخیر سایپایی ها با مشتریان معترض، مسوولان فروش این شرکت حضور نیافته و این موضوع عصبانیت مشتریان را در پی داشته است. در این جلسه، به جای اینکه مسوولان فروش سایپا رو در روی مشتریان قرار گرفته و پاسخ آنها را بدهند، ناهار بین آنها پخش شده و میهمانان معترض و عصبانی نیز پک های غذا را به سمت سایپایی ها پرت کرده اند.

در ایران خودرو نیز اگرچه مسوولان فروش در جمع مشتریان معترض حضور یافته اند، با این حال مدیرفروش این شرکت با لحنی تند با میهمانان برخورد می کند. نحوه برخورد به شکلی است که گویا ایران خودرو از مشتریان طلبکار است نه مشتریان از این شرکت.

با توجه به اتفاقات رخ داده، باید از وزارت صنعت،معدن و تجارت پرسید اساس الزام خودروسازان به برگزاری چنین جلساتی چیست؟ چرا وقتی مدیران خودروسازی از ظرفیت لازم برای پذیرش انتقادات و انتظارات و حرف های غالبا به حق مشتریان برخوردار نیستند، وزارت صنعت آنها را در دام چنین اقداماتی پوپولیستی و بی سرانجام و پر حاشیه ای می اندازد؟

مشتریان معترض ایران خودرو و سایپا یک حرف بیشتر ندارند و آن، تحویل بی قید و شرط خودروهای ثبت نامی شان با قیمت های وعده داده شده است؛ بنابراین وقتی ایران خودرو و سایپا توان پاسخ به این انتظار مشتریان را نداشته و آخر داستان، معترضان را عصبانی تر نیز می کنند، برگزاری چنین جلساتی هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. خود مسوولان وزارت صنعت قضاوت کنند که الزام خودروسازان به برگزاری جلسه با مشتریان چه نتیجه ای داشته است؟ جز این بوده که خودروسازان را مغضوب تر از قبل کرده و مشتریان را عصبانی تر و نا امیدتر؟ این بود "تکریم مشتری" که وزارت صنعت به دنبالش بود؟

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید