اولین زن انگلیسی که واکسن کرونا زد+عکس

انگلستان به اولین کشور غربی در دنیا تبدیل شده است که واکسیناسیون شهروندان خود را با آزمایش کووید ۱۹ خارج از آزمایشات بالینی آغاز می کند که لحظه ای مهم در بیماری همه گیری ویروس کروناست.
اولین زن انگلیسی که واکسن کرونا زد+عکس

به نقل از سی ان ان، اولین بریتانیایی که واکسن Pfizer/BioNTech را دریافت کرده است، مارگات کینان ۹۰ ساله است که امروز اولین دو دوز واکسن کرونا را در ساعت ۶:۳۱ صبح به وقت محلی در بیمارستان دانشگاه کاونتری و تنها یک هفته پس از تبدیل شدن انگلستان به اولین کشوری که واکسن کرونا را برای گستره عمومی تصویب نمود، دریافت کرد.

کینان که هفته آینده ۹۱ ساله می شود درباره احساس خود از دریافت واکسن کرونا گفت: دریافت اولین دوز واکسن کرونا در دنیا بهترین هدیه تولد زودهنگام برای من است که می توانم آرزو کنم زیرا این بدان معناست که بالاخره می توانم در سال جدید و پس از اینکه بیشتر امسال را به تنهایی گذراندم، منتظر وقت گذرانی با خانواده و دوستانم باشد.

چالش های لجستیکی تولید و توزیع دهها میلیون واکسن کرونا به این معنا خواهد بود که توزیع این واکسن به صورت تدریجی انجام می شود که در مرحله اول آسیب پذیرترین افراد و کارکنان مراقبت های بهداشتی این واکسن را دریافت خواهند کرد.

"می پارسونز" به عنوان اولین پرستاری که تزریق تاریخی واکسن کرونا را انجام داده است می گوید: افتخار دارد که در این برنامه شرکت کرده است. در چند ماه گذشته برای همه ماها که در NHS کار می کنیم به سختی گذشته است اما اکنون احساس می شود در انتهای این تونل تاریک، نوری وجود دارد.

انگلیس ۴۰ میلیون دوز واکسن را سفارش داده است اما فقط ۸۰۰ هزار مورد آن به عنوان بخشی از موج اول واکسیناسیون که از امروز سه شنبه در این کشور آغاز شده است، در دسترس خواهد بود.

از آنجا که این واکسن به دو دوز تجویز با حداقل سه هفته فاصله زمانی نیاز دارد، انگلستان موارد کافی برای واکسیناسیون تقریبا یک سوم جمعیت کشور را درخواست کرده است. این کشور همچنین ۷ میلیون دوز واکسن مودرنا را سفارش داده است که می تواند ظرف چند هفته آینده برای استفاده ضروری در انگلیس تایید شود.

۵۰ مرکز واکسیناسیون در بیمارستان های سراسر انگلیس و دهها مرکز دیگر در سراسر ولز و اسکاتلند وجود دارد. در انگلیس، واکسیناسیون فقط توسط بیمارستان ها انجام می شود اما در ولز و اسکاتلند هنوز مشخص نیست که چه مکان هایی واکسن را تزریق خواهند کرد.

کینان باید ظرف دو یا سه هفته دیگر برای دریافت دوز دوم به بیمارستان برگردد. طبق دستورالعمل های دولت انگلیس، هر فر واکسینه شده یک سند واکسیناسیون به اندازه کارت اعتباری با جزییات قرار ملاقات بعدی خود دریافت خواهد کرد و پیش بینی می شود هفت تا ۱۰ روز پس از دریافت دوز دوم، فرد باید در برابر ویروس محافظت شود.

در حالی که برنامه ایمن سازی انگلستان با انفجار بزرگ خبری از روز سه شنبه آغاز شد اما واکسن برای اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور محدودیت دارد. در حال حاضر این واکسیناسیون برای افراد ۸۰ سال به بالا، کارکنان خانه های مراقبتی و مراقبان بهداشت و مراقبت های اجتماعی با ارسال دعوتنامه در دسترس است.
ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید