اولین باربی محجبه وارد بازار شد+عکس

در سال 2016 ابتهاج محمد، شمشیرباز سابر آمریکایی، به عنوان نخستین زن مسلمان در رقابت های بین المللی شرکت کرد. او اولین زنی بود که با حجاب در این رقابت ها حاضر شد و در نهایت به عنوان اولین زن مسلمان آمریکایی مدال برنز را از آن خود کرد.
اولین باربی محجبه وارد بازار شد+عکس

اما شهرت او همین جا تمام نمی شود، بلکه او اخیرا بار دیگر تیتر بسیاری از روزنامه ها و مجلات شد. در واقع طراحان عروسک، برای طراحی باربی های محجبه خود از او الهام گرفتند. این عروسک های باربی طراحی شده با ظاهری محجبه به زودی روانه بازار می شوند.

طراحان، این باربی های محجبه را نه تنها برای قدردانی از برنده مدال برنز المپیک، بلکه برای منحصر بفرد بودن شخصیت ابتهاج محمد، طراحی کردند. به گفته آنها: «این باربی شبیه بسیاری از دختران جامعه است. دخترانی که حجاب را مانع از پیشرفت می دانند. در واقع با این کار ما می خواستیم به آنها ثابت کنیم که فرقی نمی کند مسلمان باشی یا غیر مسلمان، شما توانایی انجام هر کاری را دارید.»

ابتهاج محمد که در مراسم بزرگداشت زنان سال 2017 با باربی خود مواجه شد، از این اتفاق بسیار خوشحال است و امیدوار است که این عمل الهام بخش دختران نسل های آینده باشد. او در این باره می گوید: «من در کودکی همیشه با عروسک های باربی بازی می کردم و حالا خوشحالم که یکی از آنها متعلق به من است. باربی های محجبه می توانند الهام بخش بسیاری از دختران مسلمان باشد و به رویاهای آنها رنگ واقعیت ببخشد.»

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید