انفجار خود به خودی یک تسلا

سرنشینان این خودرو کاملا سلامت هستند و توانستند به موقع از خودرو خارج شوند.
انفجار خود به خودی یک تسلا

به گزارش صنعت نویس،بنابر گزارش‌های جدید یک مدل از خودروهای گروه صنعتی تسلا در یک ارزیابی در اواخر هفته گذشته آتش گرفت و منفجر شد.

این مدل S 90D در حین حرکت در جاده الکتریکی دور اروپا دچار حادثه شد.

در ابتدا صدای مهیبی از خودرو شنیده شد و پس از آن یک پیغام از طرف خودرو روی داشبورد به نمایش درآمد. این پیغام با معضلات شارژ این مدل تسلا مرتبط بوده است.

پس از این اتفاق راننده اتومبیل را به حاشیه جاده رانده و از سرنشینان خواسته تا سریعا خودرو را ترک کنند. تنها دقایقی بعد از این اتفاق خودرو منفجر شده و در میان آتش می‌سوزد. سه سرنشین خودرو با عکس‌العمل سریع به موقع بدون آسیب دیدن از اتومبیل خارج شده و جان خود را نجان دادند.

سخن‌گوی شرکت تسلا در این خصوص گفت: مقامات و تکنسین‌های این شرکت در همکاری با مقامات محلی در حال بررسی علل این رخداد هستند.

وی تائید کرد: سرنشینان این خودرو کاملا سلامت هستند و توانستند به موقع از خودرو خارج شوند.

انعکاس جهانی این خبر بسیار شدید بوده است. خودروهای برقی به مراتب کمتر از مدل‌های بنزینی و دیزلی هستند و ساگاری بیشتری با محیط زیست دارند.

این اولین باری نیست که یکی از خودروهای تسلا منفجر شده است . در اوایل سال جاری میلادی آن هم در آستانه شب سال نو، یکی از محصولات خاص و مناسب این کمپانی در هنگام شارژ دچار آتش سوزی شد. این اتفاق در یکی از ایستگاه‌های شارژ فوق‌العاده یا SuperCharger در کشور نروژ رخ داد که طی آن یک دستگاه تسلا مدل S در اواسط شارژ گیری دچار آتش سوزی کلی شده و مسئولین ایستگاه پس از خاموش کردن آن، خودرویی که تماما سوخته بود را از آنجا خارج کردند.

عصر ایران

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید