انصراف رنو از خرید پارس خودرو

خبر فروش پارس‌خودرو به رنو در شرایطی از چند ماه پیش در «جاده مخصوص» پیچیده که مدیرعامل رنوپارس می‌گوید رنویی‌ها فعلا از خرید سومین خودروساز بزرگ ایران منصرف شده‌اند.
انصراف رنو از خرید پارس خودرو

به گزارش صنعت نویس،رنو که قصد دارد با توجه به لغو تحریم‌های بین‌المللی، فعالیت خود در ایران را از سر گرفته و حتی گسترش بدهد، از چند ماه قبل برای خرید پارس‌خودرو ابراز تمایل کرده و پیش‌تر درخواست خود را رسما با سایپا (سهامدار پارس‌خودرو) نیز در میان گذاشته است. ایده خرید پارس‌خودرو از آنجا به ذهن رنویی‌ها آمد که آنها تصمیم گرفتند در دور جدید فعالیت‌شان در ایران، تا حدی مستقل کار کنند.

نه اینکه رنو قصد همکاری با خودروسازان کشور را نداشته باشد، اما با توجه به تجربه چند ساله در ایران، ظاهرا این شرکت می‌خواهد کسب‌و‌کاری مستقل نیز (در ایران) برای خود دست و پا کرده و مانند گذشته به غول‌های جاده مخصوص وابسته نباشد. از همین رو مسوولان این شرکت تصمیم گرفتند به جای آنکه کارخانه‌ای مخصوص خود در ایران احداث کنند، لقمه آماده را برداشته و پارس‌خودرو را بخرند. در واقع خرید پارس‌خودرو با توجه به خطوط تولید پیشرفته این شرکت و ظرفیت مناسب، گزینه‌ای بود که می‌توانست خودروساز فرانسوی را بسیار زودتر به هدفش (فعالیت مستقل در ایران) برساند. این در حالی است که پیمان کارگر، مدیرعامل رنوپارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار دنیای اقتصاد تاکید کرد: رنو به‌دلایلی از جمله شلوغ بودن خطوط تولید پارس‌خودرو، فعلا از خرید این شرکت منصرف شده است.

منبع:دنیای اقتصاد

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید