انصراف ایران از خرید 2 هواپیمای غول پیکر

دو فروند هواپیمای جامبو بوئینگ ۷۴۷-۸ ساخت ۲۰۱۵ که بوئینگ تلاش کرده بود در قالب قرارداد با شرکت ایران ایر به این شرکت بفروشد، اما ایران ایر از تصمیم خود برای خرید آنها منصرف شده بود قرار است به عنوان هواپیمای رسمی ترامپ مورد استفاده قرار گیرد.
انصراف ایران از خرید 2 هواپیمای غول پیکر

به گزارش میزان،به گفته یک مقام آمریکایی و یک منبع آگاه، نیروی هوایی آمریکا به دلیل نگرانی ها از افزایش هزینه ها فعلا قصد ندارد هواپیمای جدیدی برای استفاده به عنوان هواپیمای رسمی رئیس جمهوری آمریکا بسازد. آنها در عوض در حال بررسی امکان بازطراحی دو فروند هواپیمای جامبو بوئینگ 747-8 هستند که در اصل برای یک ایرلاین روسی تولید شده بود که در سال 2015 ورشکسته شد و از خرید آنها منصرف گشت.

به گفته دو منبع آگاه، ایرلاین روسی هیچگاه این هواپیماها را تحویل نگرفته است. این هواپیماها تست شده اند، اما هرگز به مشتری تحویل داده نشده اند و در انبار نگهداری می شوند. یک منبع مطلع گفت، با توجه به این وضعیت «نیروی هوایی آمریکا معتقد است احتمالا خرید و تبدیل این هواپیماهای موجود، ارزان تر از خرید هواپیماهای نو خواهد بود.»

یک منبع آگاه و یک مقام آمریکایی تاکید کردند که این معامله هنوز نهایی نشده است.

اما به گفته یک منبع مطلع، ملاقات مقامات نیروی هوایی و شرکت بوئینگ در روزهای آینده انجام خواهد شد و احتمالا قرارداد رسمی در هفته های آینده منعقد خواهد شد.

این هواپیماها در سال 2015 تولید شده اند. این ایرلاین روسی در سال 2015 ورشکسته شد و در اکتبر آن سال به فعالیت هایش خاتمه داد.

شرکت روسی ترانس ایرو، 3 فروند هواپیمای بین قاره ای 747-9 به شرکت بوئینگ سفارش داده بود.

به گفته یک منبع آگاه، بوئینگ همچنین تلاش کرده بود این دو هواپیما را در قالب قرارداد با شرکت ایران ایر به این شرکت بفروشد، اما ایران ایر از تصمیم خود برای خرید هواپیماهای غول پیکر 747-8 بوئینگ و ای 380 ایرباس منصرف شده است.

این هواپیماها هم اکنون در یک انبار هواپیما در ویکتوریای کالیفرنیا نگهداری می شوند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید