انتقاد وزیر صنعت از کیفیت پایین خودروها

شریعتمداری گفت: در استاندارد خودرو قدم‌های مثبتی برداشت شده، اما کافی نبوده است.
انتقاد وزیر صنعت از کیفیت پایین خودروها

به گزارش صنعت نویس، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه توجه به استاندارد رشد و توسعه کشور را در بر دارد، اظهار کرد: دولت قدم های خوبی در حوزه ملی و فرا ملی استاندارد، آغاز کرده است.

وی افزود: براساس بند 24 ابلاغیه مقام معظم رهبری باید اعتراف کرد که با این ابلاغیه فاصله داریم.

به گفته شریعتمداری استاندارد کف مسوولیت است که باید برای پوشش استاندارد تمامی کالاها و خدمات ایرانی تلاش کنیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه نداشتن کف مطلوبیت استاندارد به زیان مصرف کننده تمام می شود، افرود: براین اساس در اولویت اول به استاندارد کالاهای اجباری می پردازیم، چراکه تمامی واحدهای تولیدی برای دستیابی به بازارهای جهانی به استاندارد باید به عنوات سرمایه آتی فکر کنند .

وزیر صنعت و معدن ادامه داد: کلیه واحدهای تولیدی در ارائه کالاهای استانداردهای اجباری موظف به رعایت آن هستند و با کسی رودربایستی نداریم.

وی در ادامه گفت: در استاندارد خودرو قدم‌های مثبتی برداشت شد، اما کافی نبود که البته برای دستیابی به حداقل استانداردها برنامه هایی در دستور کار دولت است.

وزیر صنعت تصریح کرد: با نظارت های دقیق واحدهای سی ان جی که از استاندارد کافی برخوردار نبودند، 130 واحد سی ان جی برای داشتن حداقل استانداردها اخطار گرفته و کم کم بسته شدند.

شریعتمداری در خصوص اهمیت رعایت استاندارد در صنایع غذایی گفت و یادآور شد: در این صنعت به صادرات خوبی رسیده ایم اما هنوز برخی تولیدات غذایی ما از استاندارد مطلوبی برخوردار نیستند.

جزییات اصلاحیه ثبت سفارش خودرو اعلام نشد

شریعتمداری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشنهاد اصلاحیه ثبت سفارش خودرو به دولت ارسال شده است، گفت: به زودی با تصویب هیأت دولت این موضوع برطرف می شود.

وی در خصوص اصلاحیه ثبت سفارش خودرو، جزییات کاملی را اعلام نکرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

افزودن نظر جدید