انتقاد از رقابت ناعادلانه دولتی ها با بخش خصوصی

رییس هیئت مدیره انجمن سیلو داران گفت: شرکت بازرگانی دولتی با سیلوداران در حالت رقابت است.
انتقاد از رقابت ناعادلانه دولتی ها با بخش خصوصی
 
به گزارش صنعت نويس، اصغر دمیرچیلی، ریس هیئت مدیره انجمن کارفرمایی سیلو داران گفت: شرکت بازرگانی دولتی با تشکل ما در حالت رقابت است. باوجود آنچه در قوانین کسب و کار و قانون اساسی به آن تاکید شده، در بحث خرید و ذخیره سازی‌ها دولت با بخش خصوصی رقابت می‌کند و با استفاده از پشتوانه حاکمیتی شرایط را به نفع خود تغییر می‌دهد. بخش خصوصی هم که از این پشتوانه برخوردار نیست در این فضا کم می‌آورد.
 
رییس هیئت مدیره انجمن سیلو داران گفت: در یک دوره‌ای اصلاً بخش خصوصی را نمی‌پذیرفتند و نمی‌گذاشتند وارد عرصه شود. حالا با تلاش‌های صورت گرفته، این بخش می‌تواند فعالیت می‌کند. امسال اما رقابت بین شرکت بازرگانی دولتی و بخش خصوصی تشدید شده که از جمله آن، بحث هزینه حمل گندم است که به کشاورزان پرداخت می‌کنند.
 
دمیرچیلی گفت: دولت به‌طور متوسط به ازای هر تن گندم 15 هزار تومان هزینه حمل به کشاورزان پرداخت می‌کند. در ابتدای کار قرار بود در اجرای این قاعده بین سیلوهای دولتی و بخش خصوصی هیچ تبعیض و تفاوتی نباشد اما در عمل می‌بینیم که وقتی بحث خرید مطرح می‌شود، بخش خصوصی را کنار می‌گذارند.
 
رییس هیئت مدیره انجمن سیلو داران با اشاره به اینکه در مورد مسئله هزینه حمل گندم از طریق نهادهای قانونی پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد گفت: نمی‌دانیم چقدر امکان موفقیت ما در این مورد وجود دارد اما پیگیر دغدغه‌ها و نگرانی‌های بخش خصوصی در این حوزه هستیم. متأسفانه رقابتی که بین شرکت بازرگانی دولتی و سیلو داران بخش خصوصی شکل گرفته کار را برای بخش خصوصی سخت کرده است و همه از این مسئله لطمه می‌خورند.  
 
ميزان

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید