امید به بورس بالا رفت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایطی که وجود دارد تا حدودی ریسک و خطرهای تهدیدکننده معاملات بورس در حال کاهش باشند که این امر باعث ترسیم آینده‌ای درخشان در بازار شده است.

به گزارش صنعت نویس، «مصطفی امیدقائمی» افزود: نقدینگی‌هایی که اکنون در حال ورود به بورس است در سایه سایر بازارهای سرمایه گذاری مانند بازار ارز، مسکن و خودرو رخ داده است که فعلا در رکود به سر می برند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ سهام بعد از اصلاح رخ داده به بهترین محدوده قیمتی برای خرید رسیده اند، اکنون بازار سهام از نظر سرمایه گذاران بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

امیدقائمی خاطرنشان کرد: عدم وجود بازاری قابل اعتماد برای سرمایه گذاری باعث شده است تا نقدینگی به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کند که این امر منجر به تغییر مسیر شاخص بورس و رشد آن شده است.

وی به تاثیر نوسان قیمت دلار در معاملات بورس اشاره کرد و گفت: روند کاهش قیمت ارز با تاثیر متفاوتی در بازار همراه است، افت نرخ دلار در برخی از شرکت ها با تاثیر منفی همراه خواهد بود و منجر به کاهش سود شرکت ها می شود اما در مقابل این اتفاق به نفع برخی از شرکت ها خواهد بود و زمینه رشد آنها را فراهم می کند.

امیدقائمی اظهار داشت: بازار سرمایه به دلیل روند صعودی که اخیرا دست پیدا کرد و رونقی که وارد این بازار شد، طبیعی است که تا حدودی اصلاح و روند نزولی را تجربه کند اما سهامداران باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که روند کلی بازار مثبت است و در وضعیت فعلی هیچ خطری معاملات بورس را تهدید نمی کند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: موضوعی که اکنون در بازار وجود دارد فضای ایجاد شده به دلیل تحریم ها و گمانه زنی ها نسبت به مشخص شدن آینده برجام با پیروزی بایدن است، به همین دلیل فعالان بازار به دنبال تحلیل اثر این اتفاق در بازار سرمایه هستند.

وی به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و افزود: در گذشته ریسک و خطر بسیار زیادی بازار را مورد تهدید قرار داده بود اما اکنون با توجه به وضع حاکم، ریسک موجود در بازار تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

امیدقائمی با بیان اینکه بازار سرمایه در مسیر تقویت و رشد قرار دارد، خاطرنشان کرد: سهامداران نباید انتظار داشته باشند که عامل همه ریسک ها در بازار از بین برود، ممکن است برخی از مسایل باعث ایجاد نگرانی هایی در معاملات بازار شوند که وجود چنین مسایلی در بازار طبیعی است و نباید باعث نگرانی سهامداران شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار با برخی از ریسک ها همراه است و همیشه یک سری از خطرها تهدیدکننده معاملات بازار هستند، گفت: به نظر می رسد با توجه به شرایطی که وجود دارد تا حدودی از ریسک و خطرهای تهدیدکننده معاملات بورس در حال کاهش باشند که این امر باعث ایجاد آینده ای درخشان در بازار شده است.

وی به اقبال سهامداران نسبت به سهام شرکت های کوچک در بازار تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاری در بورس از چند روز گذشته به سمت سهم های کوچک رفته است، دلیل آن مربوط به وجود اهرم های مثبت در سهام این شرکت ها است و با توجه به اینکه در کوتاه مدت می توانند بازدهی خوبی را در اختیار سهامداران قرار دهند بنابراین باعث پیش روی معاملات بازار به سمت این صنایع شده است.

امیدقائمی خاطرنشان کرد: اکنون در مقطعی قرار داریم که حرفه ای ها در حال ورود دوباره به بازار سهام هستند، این افراد قادر به شناسایی سهام مناسب در بازار و انتخاب سهم هایی هستند که در کنار بالا بودن ریسک، سود خوبی در اختیار آنها قرار می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اقدام های تاثیرگذار در بهبود روند معاملات بورس گفت: بازار باید تحت مدیریت باشد و میزان عرضه سهام شرکت های بزرگ در بازار باید افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت رونق بازار برای تامین مالی بنگاه ها استفاده کرد تا بتوانند از این طریق زمینه اصلاح ساختار مجموعه خود را فراهم کنند.

امیدقائمی گفت: در این دوره باید افزایش سرمایه های حق تقدم و افزایش سرمایه از محل آورده را توسعه داد، همچنین از فضای به وجود آمده و ورود نقدینگی ها به بازار بهترین استفاده را برای توسعه بنگاه ها کرد.

این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس تا پایان سال را مورد پیش بینی قرار داد و افزود: روند بازار برای روزهای آینده وابسته به اتفاق های پیش رو در بازار و کشور است اما به طور حتم بورس تا پایان سال به عنوان یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاری خواهد بود، به نظر می رسد بازار تا پایان سال با افت و خیز همراه باشد اما در کل روند آن مثبت است.
منبع:ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید