معاون ایدرو خبر داد:

امكان كنترل كیفیت خودروهای داخلی در آلمان

معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از امضای تفاهم نامه با اتحادیه بازرسی و پایش فنی آلمان (TUV) خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم نامه، امكان كنترل كیفیت خودرهای داخلی در موسسه توف آلمان فراهم شده است.
امكان كنترل كیفیت خودروهای داخلی در آلمان
به گزارش صنعت نویس، تفاهم نامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) امروز (چهارشنبه) توسط «فرداد دلیری» معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو و «كاریستن زاندر» عضو هیات مدیره اتحادیه بازرسی و پایش فنی، با حضور منصور معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امضا شد.
فرداد دلیری در این زمینه گفت: با امضای تفاهم نامه یادشده، این امكان برای خودروسازان داخلی ایجاد می شود كه با استفاده از ظرفیت موسسه توف، كیفیت محصولات خود را ارتقا دهند.
وی اضافه كرد: ایدرو مدت ها به دنبال موسسه ای بود كه بتواند با همكاری آن، ضریب ایمنی خودروهای داخلی را ارتقا و كیفیت محصولات صنعتی و بهره وری انرژی در واحدهای صنعتی را افزایش دهد؛ براین اساس امروز تفاهم نامه همكاری با شركت توف آلمان به امضا رسید.
معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو گفت: توف سازمانی مستقر در ایالت باواریای آلمان است كه با 22 هزار متخصص در 60 كشور دنیا، روی سلامتی كالاهای صنعتی ارائه شده از سوی شركت‌های مختلف نظارت دارد تا استانداردهای ارائه شده برای سلامت انسان و محیط زیست را تامین كنند.
وی ارتقای كیفیت و ایمنی خودروهای ساخت داخل را از جمله مهمترین زمینه های همكاری دو طرف اعلام كرد و گفت: علاوه بر خودرو، بازرسی و كنترل مصرف انرژی در كارخانجات از دیگر اولویت های همكاری با این موسسه است.
دلیری با بیان اینكه خودروسازان داخلی دارای مراكز كنترل كیفی هستند، گفت: اگر خودروسازان بخواهند خودشان را آزمایش كنند، طبیعی است كه همیشه نمره قبولی می گیرند؛ بنابراین خودروها باید در موسسه ای دیگر مورد آزمایش قرار گیرند؛ تست كیفیت و ایمنی خودروها در موسسه ای پیشرفته و بی طرف، به ما تصویری بهتر می دهد كه بدانیم اشكال كجاست و كمك می كند كه این اشكالات را رفع كنیم.
به گزارش ایرنا، گستره فعالیت‌های نظارتی توف آلمان، علاوه بر وسایل نقلیه، شامل دیگ‌های بخار، استخراج معادن، سیستم‌های نقاله، سیستم‌های الكتریكی، مخازن تحت فشار، مواد، جوشكاری، امتحانات گواهی رانندگی، لوله‌های انتقال،‌انبارش و ذخیره،‌ بازرسی‌های تجهیزات، كنترل‌صدا، ایمنی، طب صنعتی، حفاظت در برابر اشعه، میكروالكترونیك، حفاظت آب، لوازم پزشكی، زیست‌فناوری، ارتباطات‌دوربرد، ارزیابی پیامدهای زیست محیطی، امنیت فناوری اطلاعات، حفاظت از اطلاعات و بهداشت است.
معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو افزود: كل معاینه فنی كشورهای آلمان و تركیه توسط این شركت انجام می شود؛ بنابراین تجربه های خوبی در زمینه خودرو دارند كه ما می توانیم در افزایش ضریب ایمنی و كیفیت از آنها استفاده كنیم.

افزودن نظر جدید