اما و اگرهای بانک مسکن برای اعطای وام

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اعلام خط قرمز سیاست‌های این بانک گفت: در سال‌جاری اجازه ورود تسهیلات بانک مسکن به بازار واحد‌های لوکس و بزرگ متراژ را نمی‌دهیم.
اما و اگرهای بانک مسکن برای اعطای وام

به گزارش صنعت نویس، محمدحسن علمداری با بیان اینکه طی سه سال گذشته بانک مسکن از میان بانک­های عامل در پرداخت تسهیلات به بافت­ های فرسوده سراسر کشور پیشرو بوده است، اظهار کرد: آمار جامع تسهیلات احیای بافت های ناکارآمد و فرسوده نشان می دهد از ابتدای اجرای طرح یعنی ابتدای سال 94 تا پایان سال گذشته مجموع اعتبار تخصیصی معادل 93 هزار فقره بوده است. همچنین برای سال جاری نیز توزیع اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بافت های فرسوده شهری معادل 25 هزار فقره خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد واحدهای معرفی شده برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی در محدوده بافت فرسوده شهرها اظهار کرد: طی مدت اجرای طرح، مجموعا 44 هزار و 517 واحد مسکونی به شعب بانک مسکن در سراسر کشور برای دریافت تسهیلات ساخت (مشارکت مدنی) معرفی شده اند.

وی ادامه داد: از مجموع 44 هزار و 517 واحد مسکونی معرفی شده تاکنون 42 هزار و 861 واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرار داد اخذ تسهیلات مشارکت مدنی رسیده ­اند. به طوری که یک هزار و 797 میلیارد و 987 میلیون و 800 هزار تومان اعتبار برای این تعداد واحد مسکونی طی مدت اجرای طرح اختصاص پیدا کرده و فرآیند پرداخت تسهیلات به عوامل ساخت و نوسازی این واحدها متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه­ ها شروع شده و در جریان است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به تعداد واحدهای مسکونی که به مرحله فروش اقساطی رسیده اند، افزود: طی این مدت 12 هزار و 431 واحد مسکونی به مرحله فروش اقساطی رسیده اند. به این معنی که عملیات ساخت این تعداد واحد مسکونی دریافت کننده تسهیلات مشارکت مدنی در بافت های فرسوده سراسر کشور به پایان رسیده و کارت قسط برای آنها صادر شده است.

علمداری با تاکید بر آنکه یکی از مهم ترین محورهای سیاست های اعتباری بانک مسکن در سال جاری در اولویت قرار گرفتن بافت فرسوده در پرداخت تسهیلات است، تصریح کرد: در سال 97 تامین مالی با اولویت بافت فرسوده، ​تقویت توان مالی تقاضای مسکن همزمان با تولید آن، اولویت در تامین مالی واحد‌های میان متراژ و نزدیک شدن به الگوی مسکن از مهم­ترین اولویت­ های اعتباری بانک مسکن است.

وی استفاده از ظرفیت بازار سرمایه را در تامین مالی ساخت مسکن را از دیگر تغییرات اعمال شده دانست و گفت: حمایت از کیفیت ساخت و ساز و کاهش مصرف انرژی، حمایت از فعالان و سازندگان حرفه‌ای بخش مسکن، نوین سازی و استفاده از فناوری‌های نوین اهداف ایجاد تغییرات در پرداخت تسهیلات مسکن است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن سیاست تشویقی خواهند داشت، افزود: در پرداخت تسهیلات مسکن سیاست‌ها به سمت حذف غیر حرفه‌ای ها جهت دهی شده است تا با حضور پررنگ مجریان ذی صلاح و شرکت های ساختمانی و همینطور انبوه سازان کاربلد در صحنه ساخت و ساز، کیفیت ساختمان ها برای بهره برداران افزایش پیدا کند.

علمداری، خط قرمز دیگر سیاست‌های بانک مسکن در سال جاری را ممانعت از ورود به بازار واحد‌های لوکس و بزرگ متراژ اعلام کرد و گفت: علت ناتوانی مردم در خرید مسکن متناسب نبودن خانه‌های ساخته شده با نیاز مردم است به همین دلیل با وجود 2.5 میلیون خانه خالی بیش از 3 میلیون تقاضا در بازار وجود دارد که نشان می دهد خانه‌های خالی قابل خرید برای مردم نیست.

وی با اشاره به اعمال سیاست‌های تشویقی تسهیلات مسکن برای انبوه سازان حرفه‌ای افزود: سقف تسهیلات این افراد بیشتر از سقف تسهیلات عادی خواهد بود همچنین در صورت استفاده از فناوری‌های نوین حتی در دوران ساخت یک واحد درصد نرخ سود برای تسهیلات، کمتر اعمال می شود.

 

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید