الزام توجه وزارت نیرو به یک بحران جدی!

یک کارشناس آب معتقد است که با توجه به وضعیت منابع آبی کشور لازم است وزیر نیروی پیشنهادی رییس جمهور به مساله احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی توجه ویژه‌ای داشته باشد.
الزام توجه وزارت نیرو به یک بحران جدی!

به گزارش صنعت نویس، جوادیان‌زاده با بیان این که در حال حاضر وضعیت منابع آب زیرزمینی کشور دچار بحران است، اظهار کرد: شخصی که برای وزارت نیرو انتخاب می‌شود باید به این مساله به طور جدی سامان بخشد.

به گفته وی، تعادل بین منابع و مصارف باید جزو مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نیرو قرار بگیرد به گونه‌ای که باید با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی طی یک برنامه پنج ساله به شرایط نرمال منابع آبی دست یابیم.

این کارشناس آبی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد آب در دولت دوازدهم، تصریح کرد: زمانی که صحبت از احیاء و تعادل‌بخشی و یا تعادل بین منابع و مصارف می‌شود موضوع اقتصاد آب نقش پررنگی دارد، لذا باید روی مساله قیمت‌گذاری نیز به طور ویژه کار شود.

جوادیان‌زاده ادامه داد: باید مصارف شرب، کشاورزی و صنعت به طور تفکیک مشخص و برای هر کدام از آنها پارامترهای گوناگونی تعریف شود، چرا که از این طریق می‌توان به مساله آب کشور سامان بخشید.

وی یکی دیگر از نکات مهم که وزیر نیرو آینده باید به آن توجه کنند موضوع راه‌اندازی بازار آب دانست و افزود: در حال حاضر مقدمات اجرای این طرح آغاز شده اما لازم است که در دولت دوازدهم به طور خاص به این مساله توجه شود.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید