افزایش 2برابری تولید کلزا درسال جاری

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید 4 میلیون تن گندم با قیمت تضمینی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 25 استان وارد عملیات اجرایی خرید تضمینی گندم شده‌اند.
افزایش 2برابری تولید کلزا درسال جاری

یزدان سیف در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از نیمه فروردین ماه سال جاری که خرید تضمینی گندم در مناطق جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شروع شد تا صبح امروز بیش از 4 میلیون تن گندم تولید داخلی از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: هم‌اکنون در 25 استان کشور عملیات خرید جریان دارد و خرید تضمینی گندم در استان خوزستان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیشترین مقدار گندم خریداری شده را مربوط به استان خوزستان با یک میلیون 342 هزار تن دانست و گفت: پس از خوزستان، استان‌های گلستان با 950 هزار تن، فارس با 505 هزار تن و کرمان با 200 هزار تن در رتبه‌های دوم تا چهارم خرید کشور قرار دارند.
سیف با اشاره به اینکه عملیات خرید در بسیاری از استان‌ها با تأخیر آغاز شده است، از عزم و آمادگی بالای مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران و مباشران برای تحویل گیری و خرید گندم تولیدی کشاورزان در سراسر کشور خبر داد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه حدود 50 درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده، تأکید کرد: تمام سعی و تلاش دولت، سازمان برنامه‌ و بودجه کشور و شرکت بازرگانی دولتی ایران بر این است که با تأمین اعتبارات مورد نیاز، مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، همچنین از رشد حدود 2 برابری تولید دانه روغنی کلزا و خرید حدود120هزار تن از این محصول در سال جاری تاکنون خبر داد.
وی تأکید کرد: خرید تضمینی کلزای تولیدی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال گذشته و به‌کار بستن سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید مبتنی بر افزایش تولید توسط وزارت جهاد کشاورزی در زمینه افزایش سطح زیر کشت کلزا و استفاده از بذرهای اصلاح شده و همچنین انجام اقدامات ترویج و به زراعی، موجب شد تا امسال شاهد افزایش صد درصدی تولید این محصول استراتژیک در کشور باشیم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به خرید 67 هزار تن کلزا در پایان فصل سال گذشته اشاره کرد و گفت: قیمت تضمینی 2783 تومانی هر کیلو کلزا عامل مهمی در زمینه افزایش تولید این محصول در سال جاری بوده است.
سیف، استان گلستان را با خرید 49 هزار تن به عنوان استان پیشرو در خرید کلزا اعلام کرد و افزود: استان‌های خوزستان، مازندران، فارس و اردبیل، به ترتیب با خرید مقادیر 18945 تن، 18780 تن، 9625 تن و 6000 تن، چهار استان دیگری هستند که تاکنون بیشترین خرید کلزا را انجام داده‌اند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ارزش کل کلزای خریداری شده را حدود 300میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 237میلیارد تومان معادل 75 درصد بهای کلزای خریداری شده به فروشندگان پرداخت شده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید