افزایش نرخ بهره آمریکا، قیمت طلا را افزایش داد

افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، قیمت طلا در بازار جهانی را افزایش داد.

به گزارش رویترز، پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در پایان نشست دیشب و انتشار بیانیه ملایم تر درباره افزایش نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، قیمت جهانی طلا امروز با افزایش نسبی روبرو شد و به بالاترین سطح یک هفته اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۵ دلار رسیده است که این بالاترین رقم از ۷ مارس به شمار می رود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۵۳ درصد افزایش به بیش از ۸۳۹ تن رسیده است. این رقم در روز سه شنبه به ۸۳۴ تن رسیده بود.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دیروز خود برای دومین بار در ۳ ماه اخیر نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داده است. بهبود شرایط اقتصادی بازار اشتغال و اعتماد نسبت به روند صعودی نرخ تورم موجب شده است تا فدرال رزرو نرخ بهره خود را افزایش دهد.

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که هرگونه افزایش نرخ بهره تا پایان امسال کاملا تدریجی خواهد بود و طی سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۳ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

انتشار بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره موجب شده تا ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر برسد.

نتایج انتخابات هلند نیز نشان می دهد که نخست وزیر فعلی این کشور پیشتازی چشمگیری را نسبت به حزب راستگرای تندرو به دست آورده و این مساله موجب افزایش ارزش یورو شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی بیش از یک درصد کاهش داشته و به ۱۰۰.۴۹ واحد رسیده است. به نظر می رسد انتشار نتایج انتخابات هلند تا حد زیادی موجب کاهش نگرانی های بین المللی شده است. البته انتخابات حساس و مهم آلمان و فرانسه نیز طی ماه های آینده در پیش خواهد بود.

بانک مرکزی انگلیس نیز قصد دارد امروز، پنجشنبه تصمیم خود درباره نرخ بهره را اعلام کند. انتشار آمار مهم اقتصادی در آمریکا و کشورهای مهم اروپایی نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در ساعات آینده باشد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید