افزایش قیمت نفت

قیمت نفت در روز پنجشنبه اندکی افزایش یافت اما بازار با توجه به ذخایر نفت خام انبار شده امریکا و افزایش عرضه، سران اوپک را برای کاهش عرضه جهانی به تلاش وا داشته است.

به گزارش صنعت نویس امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین‌الملل، نسبت به قیمت بسته‌شده دیروز حدود 38 سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 51.022 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز، با افزایش 36 سنت نسبت به‌روز قبل بشکه‌ای 48.40 دلار صورت گرفت.

 

تابناک به نقل از رویترز، با وجود گزافه گویی ها، به گفته معامله گران، بازار عمدتا به سبب ذخایر نفت خام انبار شده امریکا و تردید ها در مورد اینکه آیا تلاش سران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جهت کاهش تولید، منجر به ایجاد تعادل درعرضه جهانی سوخت خواهد شد، تحت فشار می باشد.

 

گرگ مک کنا، استراتژیست ارشد بازار در کارگزاری آتی AxiTrader  خاطر نشان کرد، اوپک متعهد به طرح های سرمایه گذاری بوده و به مجادله علیه نفت شیل امریکا باز خواهد گشت. همچنین افزود، بدلیل افزایش تولیدات امریکا و عدم پایبندی برخی از تولید کنندگان به کاهش تولید، امکان کاهش قیمت نفت وجود خواهد داشت.

 

بانک انگلیسی بارکلیز در گزارش روز پنجشنبه اذعان کرد، با فرض یکسان ماندن ذخایر نفتی و کاهش عرضه تولید کنندگان ، قیمت می تواند تا 60 دلار در هر بشکه در سه ماهه دوم افزایش یابد. "با این حال این افزایش موقتی می باشد و پیش بینی ما، افزایش قیمت نفت در نیمه سال 2017 تا حدود 55 دلار می باشد".

 

اداره اطلاعات انرژی (EIA) خاطر نشان کرد، موجودی نفت امریکا با افزایش 5 میلیون بشکه ای در هفته گذشته به 533.1 میلیون بشکه رسید.

 

نشانه های از یک بازار بالقوه در آسیا وجود دارد که در آن واردات بنزین چین در حالی کاهش یافته که پالایشگاه های عظیم آنها بیش از مقدار نیاز داخلی را تصفیه و تولیدکرده و صرف صادرات به کشورهای دیگر می کنند.

 

داده های گمرکی در روز پنجشنبه خبر از افزایش 76.6 درصدی صادرات بنزین چین و رسیدن به 1.06 میلیون بشکه در فوریه و ثبت رکورد برای دومین بار را می دهند. در مقابل واردات 94 درصد کاهش‌یافته و فقط 7245 تن در فوریه بوده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید