افزایش قیمت مسکن همزمان با جهش قیمتی ارز

یک عضو انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: واکنش سریع رشد قیمت مسکن مانند سایر کالاها نیست و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش قیمت به دلیل نوسانات نرخ ارز در مسکن خواهیم بود.
افزایش قیمت مسکن همزمان با جهش قیمتی ارز

به گزارش صنعت نویس، حسن محتشم عضو انجمن انبوه سازان استان تهران، با بیان اینکه افزایش قیمت ارز ناشی از شرایط اقتصادی و اجتماعی است، گفت: با افزایش قیمت ارز قیمت مسکن نیز تغییر می‌کند و دچار نوسان می‌شود.

محتشم تصریح کرد: افزایش قیمت ارز به طور یقین بر کالاهای داخلی اثر می‌گذارد و در این بین بازار مسکن که متشکل از کالاهای داخلی و خارجی است بی‌تأثیر نخواهد ماند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در ادامه، افزود: افزایش و رشد قیمت مسکن سریع نیست، اما متناسب با این بازار در مقاطع مختلف رشد قیمت خود را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: زمانی که اجزای تشکیل دهنده این بازار از جمله آهن‌آلات، مصالح ساختمانی و فولاد افزایش قیمت داشته باشند، بازار مسکن نیز دچار رشد قیمتی خواهد شد.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران، تأکید کرد: مسکن در سبد هزینه خانوارها بیشترین قیمت را دارد، بنابراین برخی از متقاضیان غیرواقعی و سرمایه‌گذاران به سمت این بازار کشیده می‌شوند و اقدام به سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که تقاضا افزایش یابد میزان سرمایه‌گذاری در این بازار از سوی دلالان و واسطه‌گران افزایش می‌یابد و همین موضوع دلیل اصلی جهش قیمتی در این بازار می‌شود.

محتشم در پایان گفت: باید دولت با همکاری سایر دستگاه‌ها و کنترل قیمت ارز مانع جهش قیمتی در این بازار شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

افزودن نظر جدید