افزایش غیر قانونی قیمت لوازم خانگی!

فروشندگان لوازم خانگی که از سال قبل درخواست افزایش قیمت را داشتند و این موضوع را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اعلام کرده بودند که طبق مصوبه دولت اعلام شد هیچ‌گونه افزایش قیمتی مجاز نیست. اما بازار لوازم خانگی از ابتدای اردیبهشت ماه افزایش هفت تا ۱۰ درصدی را در قیمت کالاهای داخلی و خارجی اعمال کرد.
افزایش غیر قانونی قیمت لوازم خانگی!

به گزارش صنعت نویس، در پی درخواست اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی برای افزایش ۱۰ درصدی قیمت این کالاها و اعمال این افزایش نرخ از اردیبهشت ماه، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از عدم صدور مجوز افزایش قیمت برای لوازم خانگی خبر داد و تاکید کرد: بنا بر تصمیم کارگروه تنظیم بازار، هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات ممنوع است. این درحالیست که رئیس اتحادیه لوازم خانگی از افزایش 10 درصدی قیمتها در بازار لوازم خانگی خبر داده بود.

فروشندگان لوازم خانگی که از سال قبل درخواست افزایش قیمت را داشتند و این موضوع را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اعلام کرده بودند که طبق مصوبه دولت اعلام شد هیچ‌گونه افزایش قیمتی مجاز نیست. اما بازار لوازم خانگی از ابتدای اردیبهشت ماه افزایش هفت تا ۱۰ درصدی را در قیمت کالاهای داخلی و خارجی اعمال کرد که در این رابطه وحید منایی - معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان - در گفت‌وگو با ایسنا، هرگونه افزایش قیمت را تکذیب کرد.

وی با توجه به تصمیمات کارگروه تنظیم بازار مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت هرگونه کالاها و خدمات گفت: در بخش لوازم خانگی، علیرغم رکود نسبی تقاضا، عمده واحدهای عرضه کننده بواسطه افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده محصولات، درصدد افزایش قیمت بودند ولی ضمن مذاکره و تعامل با واحدهای تولیدی و وارداتی و نیز هماهنگی با انجمن‌های مربوطه، با همراهی و هماهنگی مناسب تولیدکنندگان و واردکنندگان با سیاست‌های دولت در جهت پیشگیری از ایجاد تنش‌های قیمتی در سطح بازار، همکاری قابل تقدیر و تشکر لازم برای جلوگیری از نوسانات قیمت صورت گرفت.
این درحالی است که امروز «محمد طحان پور»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: قیمت انواع لوازم خانگی داخلی و خارجی از اول اردیبهشت ماه به طور میانگین 10 درصد افزایش یافت.
وی افزود:تولیدکنندگان لوازم خانگی از بهمن ماه سال گذشته در نظر داشتند که قیمت محصولات خود را افزایش دهند اما به دنبال بخشنامه های معاون اول رئیس جمهوری و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت ها تا پایان فروردین ماه، از افزایش قیمت ها خودداری کردند.
وی دامنه افزایش قیمت انواع لوازم خانگی داخلی و خارجی را بین پنج تا 15 درصد ذکر کرد و گفت: البته برخی از واحدهای صنفی سوء استفاده کرده و قیمت اقلام کم فروش خود را پنج درصد و قیمت اقلام پر فروش خود را 15 درصد افزایش داده اند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه عرضه لوازم خانگی در بازار بیشتر از تقاضا است، گفت: به همین سبب لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیست.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید