افزایش حجم معاملات بورس

در چهارمین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران دراین هفته شاخص کل توانست ۱۰۲ واحد رشد کند و شاخص آزاد شناور رشد ۱۰۰ واحدی را تجربه کرد. امروز حجم معاملات نسبت به روز گذشته عدد بالاتری را نشان می دهد و ارزش معاملات نیز به چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۲ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۸۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۵۹ واحد رشد عدد ۱۵ هزار و ۸۱۹ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار شناور نیز پس از ۱۰۰ واحد رشد به رقم ۸۵ هزار و ۲۳۹ واحدی را تجربه کرد.

علاوه بر این شاخص بازار اول ۵۵ واحد بالا رفت و به رقم ۵۵ هزار و ۱۰۰ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با صعود ۳۰۹ واحدی تراز ۱۶۶ هزار و ۲۶۸ واحدی را تجربه کرد.

امروز نماد شرکت ارتباطات سیار ایران با ۴۳ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد نزدیک به ۷۸ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و ۲۲ درصد مربوط به سهامداران حقیقی بود. در طرف مقابل نماد معاملاتی سایپا ۱۹ واحد تاثیر منفی در شاخص داشت. در این نماد بیش از ۸۳ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقیقی و بیش از ۱۶ درصد مربوط به سهامداران حقوقی بود.

در گروه خودرو اکثریت نمادها شرایط کاهشی را تجربه کردند به‌طوری که پارس خودرو، سایپا، سایپا آذین، ایران خودرو دیزل، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، نیروی محرکه، الکترونیک شهر، موتورسازان تراکتورسازان ایران شاهد روند کاهشی در قیمت پایانی بودند، هرچند که اندک نمادهایی چون رادیاتور ایران و فنرسازی زر شاهد رشد حدود چهار درصدی بودند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی اکثریت نمادها روند رشد را در پی گرفته‌اند اما در بین آنها نمادهایی همچون صنایع شیمیایی فارس و صنایع شیمیایی سینا با افت بیش از چهار درصد روبه‌رو شدند. در گروه دارویی نیز همچون چند روز گذشته اکثریت نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند، اما داروسازی کوثر، سرمایه‌گذاری داروی تامین، داروسازی سینا از جمله نمادهایی بودند تا حدودی شرایط صعودی داشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۳۰۰ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۴۶۰ نوبت دادوستد بود.

در پایان معاملات امروز نماد شرکت‌های کارتن ایران، شرکت تولیدی و صنعتی درخشان تهران متوقف شدند و در طرف مقابل نمادهای شرکت‌های صنایع لاستیکی سهند، همکاران سیستم، معادن بافق، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، کارخانجات تولیدی شهید قندی، داروسازی امین، سیمان قائن، سیمان غرب و پتروشیمی شازند مورد بازگشایی قرار گرفتند.

آیفکس امروز ۱.۵ واحد رشد کرد و به رقم ۸۶۶.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۱۴۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۶۳ میلیون و ۷۴۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۲ هزار و ۴۰۵ نوبت دادوستد بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید