افت 224 واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران امروز کم‌عمق‌ترین معاملات سهام را در بازاری نیمه تعطیل به نظاره نشستند که در این بین فشار عرضه بر تقاضای سهام باعث شد تا نماگرهای بورس در آستانه تعطیلات دو روزه پیش رو قرمز پوش بمانند.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 13 خرداد ماه 96 با کاهش 224 واحدی روی رقم 80 هزار و 288 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 10 واحدی عدد 17 هزار و 475 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 243  واحدی به رقم  87 هزار و 480  واحد دست یافت.

همچنین شاخص بازار اول در حالی با کاهش 236 واحدی به رقم  55 هزار و 323  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش40 واحدی عدد  180 هزار و 196  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 6 واحدی به 909 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 36 واحد، پالایش نفت بندر عباس با 34 واحد و پالایش نفت اصفهان با 33 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های آسان پرداخت پرشین با 25 واحد، گروه صنعتی بارز با 11 واحد و تاپیکو با 10 واحد افزایش  بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 114 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 440 میلیون  و 66 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 39 هزار و 154  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی املاح ایران، باما، مجتمع فولاد خراسان، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران،‌شهد ایران و حق تقدم خرید سهام آن، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، داروسازی سبحان انکولوژی، شیرین دارو، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، پتروشیمی خراسان، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولید فیبر ایران، ایران خودرو،‌ پاکدیس، بانک قوامین،‌بهمن لیزینگ،‌داروسازی کاسپین تامین، مدیریت انرژی امید تابان هور، بیمه تجارت نو، پخش البرز، رینگ‌سازی مشهد، الکترو خودرو شرق،‌ فنرسازی زر و فرآورده‌های نسوز پارس متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 14 میلیون سهم آبسال به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی نیز امروز 13.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت؛ همچنین کمتر از 5 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.

طی معاملات امروز، بازار سهام در حالی معاملاتی کم عمق و رخوت‌آور را بر کلیت معاملات بازار سهام نظاره‌گر بود که تک سهم‌های گروه غذایی،‌IT،‌ دارویی و برخی معدنی‌ها با حضور سفته‌بازان کم تعداد برای شناسایی بازده کوتاه مدت بود.

به گزارش فارس،‌ آنچه که امروز از بازار سهام می‌توان دریافت کرد اینکه در آستانه تعطیلات دو روزه تقویمی معامله‌گران بورس تهران ترجیح دادند تا با معاملات کم حجم و البته همراه با استراتژی شناسایی سود در اغلب نمادهای معاملاتی بازاری نیمه تعطیل را نظاره‌گر باشند.

در این بین پرترافیک‌تر شدن فصل مجامع باعث شده تا برخلاف سال‌های قبل بازار سهام با بی‌انگیزه شدن معامله‌گران برای جمع‌آوری سهام پس از بازگشت شرکت‌ها از مجامع و بازگشایی نمادهای معاملاتی باشد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری کم حجم و رخوت‌آور بود که معامله‌گران آن ترجیح دادند با توجه به سنگین‌تر شدن سایه عرضه سهام بر تقاضا و تداوم رکود همه جانبه در کلیت معاملات با نماگرهایی قرمزپوش به تعطیلات دو روزه پیش رو رود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید