افت شاخص و حجم معاملات در بورس تهران

بازار سرمایه ایران در اولین روز کاری این هفته با کاهش ۳۵۰ واحدی شاخص کل روبه‌رو شد اما آیفکس توانست نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته یکواحد رشد کند و به رقم ۸۰۱ واحدی برسد.
افت شاخص و حجم معاملات در بورس تهران

صنعت نویس: دماسنج بازار سرمایه ایران امروز از ابتدای باز شدن معاملات با شیب کمی شروع به افت کرد و تا ۲۰ دقیقه مانده به پایان دادوستدها تا نقطه ۷۶ هزار و ۳۰۷ واحدی پایین آمد. از این لحظه به بعد تا پایان زمان معاملات با شیب تندی روند نزولی خود را ادامه داد و در نهایت در تراز ۷۶ هزار و ۱۰۵ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن امروز ۴.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴ هزار و ۴۵۵ واحدی رسید، اما شاخص آزاد شناور با ۳۹۴ واحد کاهش رقم ۸۴ هزار و ۵۱۹ واحدی را تجربه کرد.  شاخص بازار اول نیز با ۲۸۶ واحد کاهش به عدد ۵۳ هزار و ۳۵۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۵۲۶ واحد افت، تراز ۱۶۵ هزار و ۸۶۶ واحدی را تجربه کرد.

نماد معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان، نفت و پارس پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تاثیر را در روند کاهشی شاخص کل بورس داشته‌اند، اما نماد شرکت‌های گروه بهمن، پتروشیمی مبین و معدنی و صنعتی گلگهر بیشترین فشار را برای بالا نگه داشتن دماسنج بازار اعمال کردند.

این روزها بازار سرمایه ایران شاهد روند کاهشی و اصلاح قیمت هاست تعدادی از کارشناسان بازار سرمایه علت این روند را شرایط خاص شهریور ماه و نزدیک شدن به پایان سال مالی و تسویه اعتباری شرکت های کارگزاری می داند به طوری که این موضوع تا حدودی سبب شده کفه عرضه از تقاضا سنگین تر  و فشار عرضه سبب کاهش قیمت ها در بسیاری از نمادها شود. تعدادی امید دارند با شروع مهر ماه روند حرکتی قیمت ها صعودی شود و شاخص کل در تراز بالاتری بایستد.

در معاملات امروز در نماد گروه بهمن بیش از ۷۷ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و بیش از ۵۰ درصد عرضه‌ها مربوط به حقیقی‌ها بود. همچنین در نماد فولاد خراسان ۱۰۰ درصد عرضه‌ها را حقیقی‌ها به خود اختصاص دادند و حقوقی‌ها بیش از ۹۳ درصد خریدها را از آن خود کردند به‌طوری که در این نماد ۳۲۹ هزار و ۸۱۰ سهم، توسط حقیقی‌ها عرضه شد که از مجموع این رقم ۳۰۸ هزار و ۹۲۸ سهم توسط حقوقی‌ها خریداری‌ شد و حقیقی‌ها تنها ۲۰ هزار و ۸۸۲ سهم را در خرید به خود اختصاص می‌دهند.

همچنین در نماد تاپیکو بیشتر عرضه و تقاضاها توسط سهامداران حقیقی انجام شد به‌طوری که ۹۴ درصد از خریدها مربوط به افراد حقیقی و نزدیک به ۱۰۰ درصد عرضه‌ها نیز مربوط به حقیقی‌ها بود.

تعداد داد و ستدهای گروه خودرو در معاملات امروز نزدیک به ۱۲ هزار معامله بود به‌طوری که در این گروه ۱۴۳ میلیون و ۲۴۶ هزار سهم به ارزش ۲۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در گروه قندی‌ها، چهار هزار و ۱۸۴ معامله صورت گرفت و طی این معاملات ۴۲ میلیون و ۵۱۹ هزار سهم به ارزش ۹ میلیارد و ۵۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

بیشترین حجم معاملات را امروز نماد سایپا به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد ۳۰ میلیون و ۸۶۳ هزار سهم به ارزش سه میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۷۷ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۸۵ میلیون و ۹۱۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۴۷ هزار نوبت دادوستد بود.

امروز نماد معاملاتی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به علت اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ بدون محدودیت نوسان قیمت و  همچنین نماد معاملاتی شرکت لابراتوار دکتر عبیدی با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۱۳۹۵ بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج ‌تک‌قیمتی آماده انجام معامله بودند.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین بابت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شد.

آیفکس امروز یک واحد رشد کرد و به تراز ۸۰۱ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز به رقم ۷۸ میلیارد و ۹۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۷۹ میلیون و ۴۴۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی کمی بیشتر از ۱۸ هزار نوبت دادوستد بود.

ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید