افتخاری بزرگ برای بورس تهران

در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی، شاخص بورس تهران با رشد ۱۲.۶ درصدی بیشترین بازدهی را در هفته گذشته به خود اختصاص داد.
افتخاری بزرگ برای بورس تهران

به گزارش صنعت نویس، در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات 16629 میلیون سهم و ارزش آن 44502 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات به ترتیب 38 و 66 درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران هم در پایان معاملات این مدت به عدد 5918154 میلیارد ریال رسید که 12.7 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

صنعت محصولات شیمیایی هم در این مدت بیشترین ارزش معاملات را با 20.4 درصد و خودرو و ساخت قطعات بیشترین حجم معاملات را با 15.7 درصد به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در یک ماه گذشته صنعت استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف با بازدهی 77 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت اطلاعات و ارتباطات با افت با 22.2 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز از ابتدای امسال با 61 درصد افزایش و شاخص کل هم‌وزن با 46.7 درصد رشد همراه بوده‌اند.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد 12.6 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس (HANG SENG ) با افت 3.3 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید