افتتاح 838 کیلومتر راه‌آهن تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با اتمام 491 کیلومتر عملیات ریل‌گذاری در پنج مرکز استان کشور، تا پایان سالجاری 838کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی کشور افزوده می‌شود.
افتتاح 838 کیلومتر راه‌آهن تا پایان سال

به گزارش صنعت نویس ، خیراله خادمی با اشاره به تکمیل پنج پروژه ریلی اولویت‌دار و اتصال مراکز استان به شبکه ریلی در سال 1396 گفت:‌ با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان، این خط آهن به طول 267 کیلومتر  طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد و چهار مرکز دیگر استان نیز به ترتیب اولویت تا پایان سال  به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

 ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خادمی راه‌آهن قزوین- رشت را دیگر اولویت ریلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه از نظر ترانزیتی در کریدور شمال- جنوب کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و تاکنون ریل‌گذاری 101 کیلومتر آن به پایان رسیده است .

وی افزود: این پروژه از بزرگترین پروژه‌های ریلی کشور است و دارای 8 هزار و 724 متر پل خاص و 22 هزار متر تونل است که در سالجاری اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از175 کیلومتر راه‌آهن غرب کشور، حدفاصل ملایر تا کرمانشاه را دیگر پروژه ریلی این برنامه معرفی کرد و اظهار داشت: این مسیر موجب ارتباط ریلی استان‌های غرب کشور با تهران و شبکه ریلی سراسری می‌شود و هم‌اکنون حدفاصل ملایر تا کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی 78  درصدی در حال انجام است.

وی از اتمام ریل‌گذاری103 کیلومتر این مسیر خبر داد و افزود:‌ این مسیر دارای هزار و 352 کیلومتر پل خاص و 2 هزار و 989 متر تونل است که دو ایستگاه اصلی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور راه‌آهن مهاباد- ارومیه به طول 98 کیلومتر و میانه- بستان‌آباد به طول 134 کیلومتر  را دیگر پروژه‌های ریلی دانست و افزود:‌ عملیات زیرسازی این مسیرها در حال انجام است و 30 کیلومتر از مسیر مهاباد- ارومیه تاکنون ریل‌گذاری شده است و با تلاش شبانه روزی همکاران این پروژه‌ها به طول 838 کیلومتر تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید