افتتاح سریال دوپینگی تلویزیون با حضور فوتبالیست‌ها

مراسم افتتاحیه مجموعه «افسر نمونه» - سریالی که قرار است با موضوع دوپینگ ساخته شود - با حضور هنرمندان و برخی چهره‌های ورزشی برگزار شد.
افتتاح سریال دوپینگی تلویزیون با حضور فوتبالیست‌ها

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، در این مراسم که به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی برای پخش از شبکه تهران ساخته می‌شود، محمدرضا شریفی‌نیا، حسن پورشیرازی، اتابک نادری و زهیر یاری (بازیگران)، پیمان عباسی (نویسنده)، غلامرضا الماسی (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما)، حامد آهنگی، هلیا امامی و چند تن دیگر از عوامل سریال «افسر نمونه» حضور داشتند.

با توجه به مضمون داستان که به ورزش و فوتبال اشاره دارد، مهرداد میناوند (بازیکن سابق تیم ملی و تیم فوتبال پرسپولیس) و اشپیتیم آرفی (مهاجم پیشین پرسپولیس) از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

مهدی فرجی که پیشتر مدیریت شبکه‌های یک و دو سیما را عهده‌دار بوده است، برای اولین‌ بار تهیه‌کنندگی را به طور  مستقل پس از مدیریتش در تلویزیون تجربه می‌کند.

این مدیر قدیمی صداوسیما درباره سریال افسر نمونه و طرح آن، توضیح داد: طرح این سریال را خود شبکه پنج با مدیریت آقای مجید زین‌العابدین که در شکل‌گیری آن نقش زیادی داشت، ارائه داد. از طرفی موضوع این طرح یک موضوع اجتماعی است که من علاقه زیادی به آن داشتم. به ویژه حوزه ورزشی و اتفاقاتی که در محیط‌های ورزشی از جمله دوپینگ وجود دارد. پس از اینکه این طرح پیشنهاد شد از آن استقبال و ایده را تبدیل به متن کردیم. مشاور فیلمنامه آقایان رحمان سیفی‌آزاد و اسماعیل عفیفه بودند و کار جلو رفت.

او در ادامه در عین حال که افسر نمونه را یک کار اجتماعی دانست، به عنوان سریالی معرفی کرد که موقعیت‌های کمیک، شیرین و طنز هم در آن دیده خواهد شد.

فرجی، تهیه‌کننده «افسر نمونه» در مراسم افتتاحیه این سریال که شب گذشته (اول اسفند ماه) برگزار شد، گفت: این کار قرار بود پیش از این کلید بخورد و حالا امیدواریم با همکاری پیمان عباسی که فیلمنامه سریال را می‌نویسد آن را زودتر به تولید دربیاوریم. سریال دوم اسفند در شهرک راه آهن کلید خورد و من ممنونم که به ما اعتماد شد تا در شرایط سخت بودجه‌ای سازمان صداوسیما، این کار به تولید برسد.

مسعود آب‌پرور، کارگردان سریال «افسر نمونه» نیز در این مراسم عنوان کرد: این کار یک ملودرام شاد است و فکر می‌کنم در جمع ما، در چند ماهی که همکار هستیم، چیزی جز شادی با ما همراه نخواهد بود.

او درباره‌ فیلمنامه «افسر نمونه» و کارگردانی آن هم گفت: وقتی من قرار است کاری را بسازم، طبیعتا بیشتر سلیقه‌ی خود را لحاظ می‌کنم و وقتی برای کاری دعوت می‌شوم ممکن است گزینه‌های انتخاب گسترده‌تر شود و زمانی که آقای فرجی مرا برای این کار دعوت کرد، بدون هیچ شک و شبهه‌ای آن را پذیرفتم.

پیمان عباسی، نویسنده سریال نیز ابتدا به همکاری خود با مهدی فرجی اشاره و بیان کرد: ما سابقه زیادی در همکاری با یکدیگر داریم. آقای فرجی زمانی که به عنوان مدیر در سازمان مشغول به کار بود، در حوزه فیلمنامه به شدت متخصص و درام‌شناس بود و رابطه ما به گونه‌ای بود که اگر در سایر کارها نکته‌ای وجود داشت، درباره آنها با هم حرف می‌زدیم.

این نویسنده درباره شخصیت‌های اصلی سریال که حسن پورشیرازی و محمدرضا شریفی‌نیا این نقش‌ها را ایفا خواهند کرد، توضیح داد: این دو بازیگر نقش دو دوست را ایفا می‌کنند که مثل برادر و زیر نظر یک پدر بزرگ شده‌اند. اما با دو کاراکتر متفاوت روبه‌رو خواهیم بود. محمدرضا شریفی‌نیا به عنوان یک دلال فوتبال یک تنه می‌تواند پشت صحنه فوتبال را بچرخاند اما کاراکتر حسن پورشیرازی کاملا نقطه مقابل اوست. پورشیرازی نقش مجری ورزشی تلویزیون را ایفا می‌کند که به تازگی بازنشسته شده است و همچون بهرام شفیع که به صداقت و شرافت فوتبال اهمیت می‌دهد، یک برنامه‌ی اینترنتی به نام «کارت زرد» به راه انداخته است که در آن مباحث و مسائل فوتبال را مطرح می‌کند.

او در ادامه اظهار کرد: تفاوت نگاه این دو کاراکتر در گزارش دادن مسائل و صداقت و روایت پشت صحنه فوتبال باعث شده است روبروی هم قرار بگیرند.

وی درباره حضورش به عنوان نویسنده در سریال «افسر نمونه» اظهار کرد: وقتی من فهمیدم که مهدی فرجی قرار است تهیه‌کنندگی این کار را بر عهده داشته باشد، بسیار خوشحال شدم. طرحی که به من ارایه شد، در ابتدا ساختاری اپیزودیک داشت و درباره یک مامور دوپینگ بود که در هر قسمت سراغ یک داستان می‌رفت. ما مجبور شدیم ساختار و روند قصه را تا حدی تغییر دهیم و حالا «افسر نمونه» به نوعی یک سریال خانوادگی است که فضایی شیرین دارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید