اعلام اسامی 45 شهرستان فوق حاد کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به وجود ۱۸۷ شهرستان با وضعیت قرمز کرونا در کشور، گفت: از این تعداد ۴۵ شهرستان در وضعیت حادتر بیماری هستند.

به گزارش صنعت نوی،دکتر سیما سادات لاری، گفت: همانطور که می‌دانید طی روزهای گذشته شاهد موار افزایش بیماری هستیم. به دنبال این روند صعودی شاهد بالا رفتن بی سابقه‌ موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور هستیم. هم‌اکنون ۱۸۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند که در این بین تعداد ۴۵ شهرستان دارای وضعیت حادتر بیماری هستند

وی افزود: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، عجب‌شیر و مراغه در استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های ارومیه، اوشنویه، بوکان، سلماس، شاهین‌دژ، مهاباد، میاندوآب و نقده از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و نجف آباد از استان اصفهان، شهرستان کرج در استان البرز، دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های تنگستان و دشتی از استان بوشهر، شهرستانهای تهران، دماوند، ری، شمیرانات و ورامین از استان تهران، بروجن و شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری، بیرجند از خراسان جنوبی، سبزوار از خراسان رضوی، شهرستان‌های قم، سمنان، یزد، شهرستان بیجار از کردستان، اسلام‌آباد غرب، جوان‌رود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلان‌غرب و هریس از استان کرمانشاه، شهرستان بویراحمد از استان کهگیلویه و بویر احمد، شهرستان خرم‌آباد از استان لرستان، اراک در استان مرکزی، رزن و ملایر از استان همدان از جمله شهرستان‌های با بیشترین بروز بیماری در کشور هستند.

لاری ادامه داد: امیدواریم با عمل بیشتر مردم به توصیه‌های بهداشتی و جدیت و اهتمام بیشتر مسئولین در اعمال محدودیت‌ها و نظارت مطلوب‌تر بر رعایت پروتکل‌های بهداستی در اماکن عمومی و... در شهرستان‌های یاد شده شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری در این شهرستان‌ها باشیم.

وی در خاتمه، گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو از مردم می‌خواهیم با پرهیز از بروز رفتارهای اجتماعی خطرآفرین از هرگونه اقدام سفر به طور جد خودداری کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید