اعتصاب خدمه پروازی شرکت 'بریتیش ایرویز'

شمار زیادی از خدمه پروازی شرکت هواپیمایی انگلیس(بریتیش ایرویز)، روز چهارشنبه در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان ، رأی به اعتصاب دادند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه کارکنان بریتیش ایرویز ( یونایت) اعلام کرد خدمه پروازی شرکت هواپیمایی 'بریتیش ایرویز' در جریان یک رأی‌گیری که در فرودگاه هیترو لندن صورت گرفت، با اکثریت 4 به 1 از این اعتصاب حمایت کرده‌اند.

براساس گزارش‌های منتشر شده در جریان این رأی گیری در حدود 2 هزار تن از خدمه پروازی 'بریتیش ایرویز' حضور داشتند.
خدمه پروازی بریتیش ایرویز که از میزان حقوقی دریافتی‌شان ناراضی هستند، پیشنهاد افزایش 2 درصدی حقوقشان را رد کرده‌اند.
اتحادیه کارگری 'یونایت' از بریتیش ایرویز درخواست کرده است که برای جلوگیری از وقوع این اعتصاب به میز مذاکره بازگردد.
این اتحادیه هنوز مشخص نکرده است که این اعتصاب قرار است چه روزی صورت گیرد، اما وقوع آن با توجه به در پیش بودن تعطیلات سال نو مسیحی می‌تواند سبب بروز یک آشفتگی جدی در خطوط پروازی انگلیس شود.
به گزارش شبکه اسکای نیوز انتظار می‌رود که اعتصاب خدمه پروازی بریتیش ایرویز که با واکنش منفی این شرکت مواجه شده است، بعد از 21 دسامبر شروع شود.
این شبکه افزود: در حال حاضر در حدود 4 هزار تن از خدمه پروازی شرکت بریتیش ایرویز که از بعد از سال 2010 میلادی به این شرکت پیوسته‌اند بر سر حقوق با کارفرمایشان دارای اختلاف هستند.
در حدود 2500 تن از خدمه یاد شده از اعضای اتحادیه کارگری یونایت هستند.
به گفته این اتحادیه، میانگین حقوق دریافتی سالانه خدمه پرواز بریتیش ایرویز در ظاهر بین 21 تا 25 هزار پوند است اما در عمل این حقوق بر اساس پایه 12 هزار پوند و 3پوند اضافی بابت هر ساعت پرواز ، محاسبه و پرداخت می‌شود.
به گفته 'مت اسمیت' یکی از اعضای این اتحادیه، بریتیش ایرویز در حالی در پرداخت‌هایش به کارکنانش ضعیف عمل می‌کند که سود پیش‌بینی‌شده برای آن از سال جاری میلادی تا سال 2020 میلادی 4.7 میلیارد پوند برآورد شده است.
بریتیش ایرویز با بیش از 39 هزار کارمند، شرکت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است، که در 31 مارس سال 1974 میلادی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد.
این شرکت در ماه ژانویه 2011 میلادی با شرکت هواپیمایی اسپانیایی 'آیبیریا' ادغام شد، که در پی آن، 'اینترنشنال ایرلاینز گروپ' تشکیل گردید، که هم‌اکنون به‌عنوان سومین شرکت هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته می‌شود.
دفتر مرکزی شرکت بریتیش ایرویز در شهر 'هارموندوورتس'، انگلیس قرار دارد و فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه گاتویک، قطب‌های این شرکت هواپیمایی، به شمار می‌آیند.
شرکت بریتیش ایرویز در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای268 فروند هواپیمای جت مسافربری هست و درآمد آن در سال 2015 میلادی بالغ‌بر 11 میلیارد و 421 میلیون پوند اعلام ‌شده است.
اعلام اعتصاب خدمه پروازی بریتیش ایرویز به دنبال اعتصاب دو روزه کارکنان راه آهن حومه جنوبی لندن در اعتراض به وضعیت شغلی شان صورت می گیرد.
اعتصاب کارکنان راه آهن حومه جنوبی لندن طی دیروز و امروز سبب شد که صدها هزار مسافر دچار مشکل شوند.
کارکنان پست عضو اتحادیه 'کارگران مخابرات' (CWU) نیز قرار است از روز دوشنبه هفته آینده و درست یک هفته قبل از کریسمس به مدت 5 روز دست از کار بکشند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید