اعتبار ایرباس ۳۳۰ تایید شد

چند هفته پس از ورود نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران‌ایر، سازمان هواپیمایی امروز اعلام کرد که اعتبار هواپیمای ایرباس ۳۳۰ به عنوان دومین گزینه در سبد خرید ایران‌ایر را تایید کرده است.
اعتبار ایرباس ۳۳۰ تایید شد

به گزارش ایسنا، پس از آنکه نخستین هواپیمای ایران‌ایر که ایرباس ۳۲۱ بود به‌طور رسمی به ناوگان ایران اضافه شد، وزارت راه‌ و شهرسازی اعلام کرده مقدمات لازم برای ورود دومین و سومین هواپیمای خریداری شده برای ایران تا پیش از آغاز سال جدید را به وجود بیاورد.

طبق اعلام ایران‌ایر دو هواپیمای جدید از خانواده ایرباس ۳۳۰ هستند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با ایرباس احتمالا ظرف هفته‌های آینده به ناوگان کشور اضافه خواهند شد، موضوعی که سازمان هواپیمایی کشوری آن را تایید کرده و در آخرین گام برای این موضوع اعتبار این خانواده از ایرباس را تایید کرده است.

محمد جواد تقوایی – معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری – با تایید این خبر گفته هواپیماهای پهن‌پیکر سری ایرباس ۳۳۰ که مقرر است از طرف ایرباس به شرکت ایران‌ایر تحویل شود طی جلسات تخصصی بین کارشناسان این دفتر و شرکت ایرباس اعتباربخشی شده است.

براساس مقررات جاری سازمان هواپیمایی ایران و الزامات سازمان جهانی ایکائو لازم است گواهینامه TC (تاییدیه طراحی نوع) صادر شود که این موضوع از سوی سازمان هواپیمایی ایران محقق شده است.

طبق اعلام سازمان هواپیمایی شرکت ایرباس طی تقاضای رسمی از ایران نسبت به دریافت این گواهینامه اقدام کرده و جلسات اولیه به منظور بررسی مدارک طراحی انجام گرفته است تا اعتبار مربوط به این هواپیما صادر شود.

سازمان هواپیمایی پیش از این نیز گواهینامه مربوط به خانواده ایرباس ۳۲۰ را صادر کرده بود تا امکان ورود این هواپیما به آسمان ایران فراهم شود.

وزارت راه و شهرسازی در کنار ورود ایرباس‌های جدید اعلام کرده در صورت نهایی شدن قرارداد با شرکت هواپیماساز ATR چند فروند از هواپیماهای کوچک این شرکت نیز تا پیش از پایان سال جاری نیز به ناوگان ایران اضافه خواهد شد.

ایران در طول یک برنامه ۱۰ ساله قرار است ۵۰۰ هواپیمای جدید مسافربری به ناوگان خود اضافه کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید