اظهارات قالیباف درباره آخرین وضعیت امدادرسانی

شهردار تهران ضمن عرض تسلیت بخاطر شهادات آتش‌نشانان در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی گفت: کار بسیار پیچیده سخت و مشکل است ولی تلاش می‌کنیم از همه جبهه‌ها امدادرسانی داشته باشیم.

به گزارش صنعت نویس به نقل ازخبرانلاین محمد باقر قالیباف به صدا و سیما گفت: از زحمات شجاعانه، مجاهدانه و ایثارگرانه آتش‌نشانان تشکر می‌کنم. نزدیک به ۲۰ نفر از آتش‌نشانان که برای نجات مردم تلاش می کردند، برای اطمینان از اینکه کسی در ساختمان نباشد در محل حضور داشتند که ریزش اتفاق افتاد و جمعی از آتش‌نشانان به شهادت رسیدند.

وی گفت: ممکن است هنوز افرادی در طبقات زیرین ساختمان پلاسکو باشند. از ظهر تلاش می‌کنیم که این افراد را جست وجو و از ساختمان خارج کنیم. ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو در اثر ریزش تبدیل به یک ساختمان ۳ طبقه و حجم زیادی از آهن‌آلات شده است.

شهردار تهران اظهار کرد: از دو جبهه فعالیت باطله‌برداری ادامه دارد. با کمک گروه‌های زنده یاب به طبقه زیرین پلاسکو دسترسی پیدا کردیم و تعدادی از همکاران امدادگر به مغازه‌های طبقه منفی پلاسکو وارد شدند.

قالیباف گفت: تلاش می‌کنیم از همه جبهه‌ها امدادرسانی داشته باشیم. کار بسیار پیچیده سخت و مشکل است. به همکاران آتش‌نشان بابت شهادت تعدادی از همکاران آتش‌نشان تسلیت عرض می‌کنم.

همچنین سخنگوی آتش نشانی شهادت تعدادی از آتش نشانان را تائید کرد

ملکی به شبکه خبر گفت: طبق آخرین آمار 20 تن از آتش نشانان فداکار ما در زیر آوار محبوس شده اند. جمعی از این 20 نفر به شهادت رسیده اند. هنوز کسی از زیر آوار خارج نشده است.

او همچنین خبرهایی درباره بیرون آوردن تعدادی از آتش نشانان را رد کرد: هنوز نه مصدوم و نه پیکر بی‌جانی از ساختمان ⁧پلاسکو ⁩خارج نشده است و عملیات جست‌وجو برای یافتن محبوس شدگان ادامه دارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید