اسکادا اجرایی می شود

سامانه سرپرستی و گردآوری داده «اسکادا» با هدف بررسی و محاسبه آنلاین عملکرد و وضعیت فرآورده‌های نفتی و نفت‌خام با اعتباری بالغ بر ٥ میلیارد تومان اجرا می‌شود.
اسکادا اجرایی می شود

صنعت نویس: محمدرضا مقدم، مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، اظهار کرد: مراحل طراحی پروژه اسکادا انجام شده است و این پروژه به دلیل این که ما خواهان اسکادای همراه با سیستم شبیه‌ساز (سیمولیشن) بودیم اندکی به طول انجامید اما هم اکنون با طراحی انجام شده این پروژه با کیفیت بالاتری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که اسکادا همه اطلاعات خطوط لوله را یکپارچه نمایش می‌دهد، افزود: اسکادا همه اطلاعات خطوط لوله از جمله دما، مسیرهای عبور فرآورده و نفت خام را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: با اجرای پروژه اسکادا مدیریت انتقال فرآورده‌ها و نفت خام و انواع پیج‌های ارسالی خطوط مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد‌.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرد: با توجه به اهمیت این پروژه از نقطه نظر امنیتی، همه مراحل طراحی آن با مشاوران مجرب امنیت شبکه و کارشناسان این مدیریت صورت گرفته و با عنایت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی زیرساخت مستقلی جهت این پروژه ایجاد نشده است ؛ بلکه از زیرساخت موجود در شبکه ون WAN  استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، سامانه سرپرستی و گردآوری داده یا اسکادا به سامانه‌های کنترل و اندازه‌گیری در مقیاس بزرگ اطلاق می‌شود. به طور معمول منظور از اسکادا یک سامانه مرکزی است که نظارت و واپایی یک سایت یا سیستم گسترده در فواصل زیاد (در حد چند کلیومتر) را بر عهده دارد.

سامانه های اسکادا برای نظارت یا کنترل فرایندهای شیمیایی، حمل و نقل،  سیستم‌های آبرسانی شهری، کنترل تولید و توزیع انرژی الکتریکی در خطوط نفت و گاز و دیگر فرایندهای گسترده و توزیع یافته استفاده می‌شود.

میزان

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید