استقبال نسبی از بلندگوی هوشمند اکو

بررسی های بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی نشان می دهد شرکت آمازون بیش از 11 میلیون بلندگوی هوشمند اکو را به فروش رسانده است.
استقبال نسبی از بلندگوی هوشمند اکو

به گزارش صنعت نویس به نقل از فارس، این آمار میزان خرید این بلندگو در ایام تعطیلات و فصل خرید کریسمس را شامل نمی شود و پیش بینی ها از فروش میلیون ها واحد دیگر از بلندگوی یاد شده حکایت دارد.

بلندگوهای یاد شده که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار هستند برای خرید کالا، جستجوی اینترنتی، دریافت سفارشات مختلف، پخش اخبار و اعلام وضعیت آب و هوا و ... قابل استفاده هستند.

این بلندگوها مکملی برای نرم افزار الکسا محسوب می شوند که برای کنترل هوشمند منازل و از جمله کنترل نور لامپ ها، خرید لوازم مختلف و حتی صدور دستور پخش موسیقی از یک سایت به کار می روند. الکسا رقیبی برای دیگر نرم افزارهای دستیار صوتی ساخت گوگل، مایکروسافت و اپل محسوب می شود.

تحلیل گران مورگان استنلی می گویند آمار فروش 11 میلیونی مربوط به اواسط سال 2015 تا اول دسامبر سال 2016 است و بخش عمده این بلندگوها در آمریکا به فروش رفته اند. بررسی ها حاکیست حدود 400 هزار واحد از این بلندگوها در آلمان و 300 هزار واحد از آنها در انگلیس فروخته شده اند. البته بعید به نظر می رسد که این آمار برای شرکت آمازون چندان راضی کننده باشد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید