اسامی ۱۳شرکت مجاز پیش‌فروش و واردات خودرو اعلام شد

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان اسامی ۱۳ بنگاه مجاز واردات و پیش فروش خودرو را اعلام کرد.
اسامی ۱۳شرکت مجاز پیش‌فروش و واردات خودرو اعلام شد

به گزارش صنعت نویس، بر این اساس تنها شرکت های: ایران خودرو، سایپا ( پارس خودرو)، جهان نوین آریا، ایرتویا، آرین موتور پویا، کرمان موتور، آسان موتور، رامک خودرو، آرین موتور تابان، نگین خودرو، خودرو سازان راین، مدیران خودرو و صنعت خودروی آذربایجان شرکتهای مجاز اعلام شده از سوی سازمان حمایت و نیز اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در زمینه پیش فروش و واردات خودرو هستند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان همچنین اعلام کرد: ضوابط و مقررات جاری در فرآیند واردات خودرو از جمله ضرورت رعایت الزامات ناشی از ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و بر اساس تصویب نامه هیات وزیران به صراحت موضوع اخذ مجوز پیش فروش خودرو توسط عرضه کنندگان را اعلام کرده است .

وی ادامه داد: علیرغم این اعلام برخی از بنگاههای اقتصادی بدون طی مراحل قانونی ضمن بازاریابی به طرق مختلف اقدام به تبلیغ و پیش فروش خودرو می کنند.

این سازمان با یادآوری این موضوع که تداوم این نحوه عملکرد بروز مشکلات آتی را برای طیف وسیعی از مصرف کنندگان به دنبال دارد ، خواستار انجام اقدامات قانونی و پیشگیرانه از سوی مقام قضایی دادستانی کل کشور شد.

منبع:اقتصادآنلاین

افزودن نظر جدید