از تب و تاب افتادن معاملات مسکن در ماه رمضان

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه روند معاملات مسکن در خرداد ماه همزمان با ماه رمضان افت قیمت را تجربه می‌کند، گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ قیمت مسکن در حوزه خرید و فروش مسکن بیش از نرخ تورم نخواهد بود.
از تب و تاب افتادن معاملات مسکن در ماه رمضان

به گزارش صنعت نویس، با توجه به شروع ماه مبارک رمضان تب و تاب خرید و فروش مسکن با کاهش چشمگیری روبرو شده تا جایی که معاملات طی دو ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته، این میزان معاملات در اواخر اردیبشهت ماه و با شروع ماه مبارک رمضان با کاهش همراه شده است.

این در حالی است که با توجه به خارج شدن رکود بازار مسکن میزان قرارداد‌ها با شروع سال جدید در ادامه رشد سه ماهه پایانی سال ۹۶ روند صعودی را به خود گرفته بود که در حال حاضر این بخش با ثبات نسبی روبرو شده است.

به علاوه گزارش میدانی از مشاوران املاک حاکی از آن است که تعداد و ارزش معاملات مسکن در مناطق مختلف شهری با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و فصل امتحانات دانش آموزان کاهش یافته و به نظر می‌رسد با ادامه این روند بازار مسکن مجددا همانند چندین سال گذشته وارد فاز استراحت شود.

در این رابطه قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک  با بیان اینکه روند معاملات مسکن در خرداد ماه همزمان با ماه رمضان افت قیمت را تجربه می‌کند، گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ قیمت مسکن در حوزه خرید و فروش مسکن بیش از نرخ تورم نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: با شروع ماه مبارک رمضان قیمت خرید و فروش و رهن آپارتمان در مناطق مختلف با کاهش روبرو شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاد آور شد: مردم از خرید عجولانه در بازار مسکن اجتناب کرده و با صبوری بیشتری در این بازار اقدام به معامله و خرید وفروش کنند، زیرا شتابزدگی مردم باعث ضرر و زیان و افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

براساس گزارش میزان، حال باید منتظر ماند و دید پس از اتمام ماه مبارک رمضان بازهم شاهد رشد نجومی قیمت‌ها در بازار مسکن خواهیم بود یا این بازار مجددا وارد فاز رکود همانند چندین سال گذشته خواهد شد.

 

منبع:میزان

افزودن نظر جدید