ادامه رفتار کجدار و مریز شاخص بورس

بورس تهران امروز یکشنبه در حالی به کار خود خاتمه داد که در پایان معاملات 275 واحد ریزش کرد و به ارتفاع 75 هزار و 863 واحدی رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران امروز یکشنبه در حالی به کار خود خاتمه داد که در پایان معاملات 275 واحد ریزش کرد و به ارتفاع 75 هزار و 863 واحدی رسید.

در بازار امروز نمادهای «کچاد»، «کگل»، «فولاد» و «وامید» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «اخابر»، «خودرو» و «شپنا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشته‌اند.

فریده جلائیان در رابطه با وضعیت امروز بازار به اقتصادنیوز گفت:‌ مهم‌ترین دلیل ریزش امروز در بازار گروه سنگ‌آهنی‌ها بودند که علت ریزش آنها، افت قیمت سنگ‌آهن در بازار بود . با این حال با توجه به اینکه این گروه، گروه بزرگی است بر شاخص تاثیر بسیاری می‌گذارد.

این تحلیلگر بازار سهام گفت: یکی دیگر از علل منفی شدن بازار به خاطره و جو روانی روز یکشنبه، بر می‌گردد. چراکه در این روز، معمولا بازار منفی است و اکثرا برای یک‌شنبه‌ها یک بازار قرمز را پیش‌بینی می‌کنند.

او گفت: این در حالی است که باز هم خودرویی‌ها لیدر بازار هستند و به نظر می‌رسد گروه ایران‌خودرو است که خط ومشی کلی این گروه را تعیین می‌کند. این گروه در پی ریزش‌هایی که در هفته گذشته داشتند، طی معاملات امروز به صورت مثبت عمل کردند. 

جلائیان با بیان اینکه روند کلی شاخص، در سال 95 صعودی است،گفت: شاخص قرار نیست دوباره به سمت کانال 62 هزار واحد برگردد، اما شاید این شاخص طبق تحلیل‌های تکنیکالی وارد کانال 74 هزار واحدی شود و اصلاحاتی داشته باشد. اما به نظر می‌رسد برای روز آینده بازار متعادلی پیش رو داشته باشیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید