ادامه بحران تخم مرغ‌های آلوده

کمیسیون اروپا اعلام کرد که تخم مرغ‌های آلوده به فیپرونیل به 15 کشور اروپایی و همچنین هنگ‌کنگ و سوئیس نیز سرایت کرده‌اند.

به گزارش میزان، کمیسیون اروپا اعلام کرد که تخم مرغ‌های آلوده به فیپرونیل به 15 کشور اروپایی و همچنین هنگ‌کنگ و سوئیس نیز سرایت کرده‌اند.

قرار است کمیسیون اروپا روز 26 سپتامبر جلسه‌ای را برای بررسی این مسئله تشکیل دهد.

مدیر بهداشت و امنیت مواد غذایی این کمیسیون از کشورهای اروپایی خواسته است تا متهم کرده و سرزنش یکدیگر به خاطر این بحران را پایان دهند.

این مقام اروپایی گفته است: متهم کردن و سرزنش کردن یکدیگر ما را به جایی نمی‌رساند و من خواستار پایان این روند هستم.

بر اساس برخی گزارش‌ها مشاهده شده که تخم‌مرغ‌های تولید شده در هلند حاوی آفت‌کش‌های مضر ممنوع شده از سوی اتحادیه اروپا هستند.

مقامات بهداشتی اروپایی نه تنها از فروش مستقیم تخم مرغ‌‌ها در فروشگاه‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند بلکه استفاده از آنها در مواد غذایی دیگر مانند سالاد، ساندویچ‌ و شیرینی نیز ممنوع اعلام کرده‌اند.

در همین زمینه وزیر کشاورزی فرانسه نیز اعلام کرد که از ۸۰ شرکت بزرگ که محصولات غذایی با ترکیب تخم مرغ تولید می کنند بازرسی خواهد شد.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ استفاده از ماده فیپرونیل را به جز در موارد خاص در کشاورزی و دامداری ممنوع کرد، از این ماده در کشاورزی برای کشتن موجودات موذی مانند موریانه، مورچه‌ و سوسک‌ استفاده می شود و استفاده از آن در هرگونه ماده غذایی که توسط انسان مصرف می شود در سراسر اروپا ممنوع است، این ماده همچنین موجب مرگ زنبور عسل می شود.

مرکز نظارت بر مواد غذایی انگلیس نیز اعلام کرده است که خدود 700 هزار تخم مرغ از مزارع هلند که احتمالا آلوده به فیپرونیل هستند به انگلیس وارد شده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید