احمدی نژاد 2میلیون به جمعیت تهران اضافه کرد!

شهرداری تهران: در دولت دهم در بندهایی از طرح تفصیلی تهران دست در کاری و موجبات اضافه شدن قریب دو میلیون نفر به پایتخت را فراهم کردند.

به گزارش صنعت نویس، روزنامه همشهری به مناسبت پایان سه دوره شهرداری متوالی محمد باقر قالیباف به مدت 12 سال ویژه نامه ای با عنوان «تهران جدید» منتشر کرده و به ارایه کارنامه این سه دوره پرداخته است.

هر چند این ویژه نامه یک سر ستایش است اما چون در موسم خداحافظی مدیریت موسسه همشهری و شورای چهارم و شهردار منتشر می شود و شایبه انتخاباتی هم ندارد نقدی متوجه آن نشده است. ضمن این که برخی از اعداد و ارقام منتشره در آن قابل اعتناست.

از جمله این که در بخش «بلندمرتبه سازی» و در پاسخ به انتقاد از عملکرد شهرداری در این باره یادآور شده است:

«در دولت دهم (دوران احمدی نژاد) در بندهایی از طرح تفصیلی تهران دست در کاری و موجبات اضافه شدن قریب دو میلیون نفر به پایتخت را فراهم کردند».

از آمارهای قابل توجه دیگر این ادعاست که 60 درصد درآمدهای شهرداری تهران دیگر از محل ساخت و ساز نیست - که از رونق و رمق افتاده - بلکه از محل درآمدهای پایدار است و منظور از درآمدهای پایدار نیز اینهاست:

عوارض پسماند، کسب و پیشه، درآمدهای حاصل از فضاهای تبلیغاتی و فرهنگی و درآمدهای حاصل از ارزش افزوده.

جا دارد درباره مورد اخیر شهردار و شورای جدید توضیح دهند زیرا یکی از مهم ترین پایه های داوری درباره عملکرد شورا و شهردار جدید در پایان دوره کاهش یا افزایش اتکا به درآمدهای غیر پایدار یا همان تراکم فروشی است و چنانچه رقم 60 درصد گزاف باشد باید در ابتدا اعلام کنند تا بعدها ناگزیر از توضیح درباره کاهش احتمالی نباشند.

منبع:همشهری

افزودن نظر جدید