احداث چهار خط جدید مترو در تهران

مدیرعامل شرکت متروی تهران توضیحاتی درباره احداث و راه‌اندازی چهار خط جدید مترو در پایتخت ارائه داد.

به گزارش صنعت نویس،علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره سرانجام راه‌اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت اظهار داشت: ایجاد چهار خط ۱۰، ۱۱، ۹ و ۸ در تهران در دست مطالعه و طراحی است و در صورتی که منابع مالی تأمین شود، راه‌اندازی این خطوط نیز سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: خط ۸ از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی ۳۷ کیلومتر دارای چهار ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای اکسپرس و ۱۳ ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: خط ۹ از دولت‌آباد تا چیتگر به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر در نظر گرفته شده، دارای سه ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای و اکسپرس و ۱۲ ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است.

امام گفت:‌خط ۱۰ از تهران پارس تا وردآورد درنظر گرفته شده و دارای طول تقریبی ۴۳ کیلومتر است همچنین دارای ۷ ایستگاه تبادلی با سایر خطوط و دو ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای و اکسپرس خواهد بود که البته کلنگ احداث خط ۱۰ در اواسط شهریور امسال به زمین زده شد و امیدوارم با تأمین بودجه موردنیاز راه‌اندازی آن در بخش‌های مختلف تسریع یابد.

وی گفت: خط ۱۱ مترو نیز از چیتگر تا سه راه تقی‌آباد پیش‌بینی شده و به طول تقریبی ۲۸ کیلومتر خواهد بود. همچنین دارای ۵ ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای و اکسپرس با پنج ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است.

امام درباره مشکلات دوره کنونی مدیریت شهری برای توسعه مترو گفت: این مشکلات به دو صورت فنی و مالی است که مشکلات فنی شامل افزایش هزینه‌های اجرایی به بیش از سه برابر اواخر سال ۹۶، مشکل ورود تجهیزات خریداری شده به کشور به دلیل وجود تحریم‌ها و ضرورت تکمیل نواقص خطوط بهره‌برداری شده مانند ساخت پایانه‌ها، ورودی‌های جدید، پست برق، سیستم تهویه و موارد دیگر است که هزینه‌های هنگفتی را دربردارد.

وی بیان داشت: مشکلات مالی شامل عدم تحقق بودجه شهرداری در بخش توسعه حمل و نقل عمومی، بدهی انباشت شده به سیستم بانکی و عدم امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های اعتباری، تأمین نشدن فاینانس‌های موجود، بدهی سنواتی به پیمانکاران و مشاوران و تحقق نیافتن قرارداد تأمین ۶۳۰ واگن توسط وزارت کشور است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید