اجرای حکم قصاص یکی از مردان تبر به دست

حکم قصاص یکی از مردان تبر به دست به اتهام قتل عمد بامداد دیروز در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.

در اواخر مردادماه سال گذشته سه شرور روز روشن در یکی از خیابان های شیراز در اطراف بولوار امیرکبیر خون به پا کرده و مردی را جلوی چشمان همسر باردارش با تبر و چاقو به قتل رسانده و سپس با پژو پارس از محل جنایت متواری شدند.

این فاجعه هولناک زمانی رقم خورد که زن و شوهر جوان به همراه یکی دیگر از بستگانشان سوار خودرو خود در محدوده بولوار امیرکبیر در حرکت بودند که ناگهان بر سر یک حادثه رانندگی جزیی با راننده و سرنشینان یک پژوپارس درگیر شدند. زمانی که مرد جوان از خودرو پیاده شد تا علت را جویا شود راننده و دو سرنشین پژو پارس از خودرو پیاده شده و جنایت هولناکی را رقم زدند.

این سه شرور عصبانی به شکل باور نکردنی به جان مرد جوان افتاده و او را با ضربات متعدد چاقو و تبر مقابل چشمان همسر باردارش به قتل رساندند. در این درگیری مردان تبر به دست یکی دیگر از همراهان قربانی را که برادرهمسرش بود زخمی کرده و دقایقی بعد مقابل چشمان حیرت زده مردم از محل جنایت گریختند. حساسیت ماجرا به حدی بود که تحقیقات گستردهای برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت آغاز شد.

به دنبال وقوع این جنایت هولناک پروندهای تشکیل و دستورات لازم از سوی بازپرس برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت آغاز شد. تا اینکه ماموران پلیس و ماموران اطلاعات سپاه فجر استان فارس در حالی که چند روز بیشتر از وقوع این جنایت نمی گذشت و خبر رسیده بود که عاملان جنایت قصد خروج از کشور را دارند، توانستند یکی از آنها را در ابرکوه و دیگری را در خرم آباد دستگیر کنند.

با دستگیری دو نفر از جنایتکاران ردیابیها برای پیدا کردن نفر سوم که در فیلم منتشر شده تبر به دست داشت ادامه پیدا کرد تا اینکه این بار ماموران اطلاعات سپاه فجر استان فارس سرنخ هایی از این جنایتکار به دست آورده و پی بردند که وی هم اکنون در باغی اطراف شیراز پنهان شده و در حال پیگیری برای خروج از کشور است. نیمه شب ۱۸ شهریور ماه در حالی که کمتر از ۲۰ روز از وقوع این جنایت می گذشت، نامبرده را در همان باغی که ردش را زده بودند دستگیر کردند.

با دستگیری سه عامل این جنایت فجیع پرونده آنها برای رسیدگی به دادسرای جنایی شیراز ارسال شد. این پرونده با حساسیت ویژهای و به صورت فوق العاده در دادسرای جنایی شیراز رسیدگی شد. پس از طی شدن مراحل لازم و اعتراف این سه شرور به جنایت هر سه متهم مفسدفیالارض شناخته شده و پرونده آنها به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب شیراز ارسال شد.همچنین پرونده این اشرار نیز به اتهام قتل با صدرو کیفرخواست به دادگاه کیفری

ارسال شد.جلسه رسیدگی به اتهام مردان تبر به دست به اتهام قتل عمد در شعبه اول دادگاه کیفری شیراز تشکیل شد. در این جلسه اظهارات هر سه متهم اخذ شد. سپس قاضی پرونده یکی از متهمان را که ضربه چاقو وارد کرده بود به قصاص نفس محکوم کرد. در این جلسه دو متهم دیگر نیز به اتهام معاونت در قتل به زندان محکوم شدند. این حکم در حالی در دیوانعالی کشور تایید شد که حکم اعدام این سه متهم به اتهام محاربه نیز در دادگاه انقلاب صادر شده بود و هم اکنون در دیوان عالی کشور است. بامداد دیروز پس از طی مراحل قانونی حکم قصاص قاتلی که در این پرونده ضربه کشنده را زده بود در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید