ابهام زدایی از یک شایعه درباره هواپیمای سقوط کرده

در حالی این ابهام ایجاد شده که هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج جزو ای‌تی‌آرهای جدیدی است که وارد آسمان کشور شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این هواپیما قدیمی بوده و پسابرجامی نیست.
ابهام زدایی از یک شایعه درباره هواپیمای سقوط کرده

به گزارش صنعت نویس، ای‌تی‌آر ۷۲ (به انگلیسی: ATR ۷۲) هواپیما دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود.

ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل یافته‌ای‌تی‌آر ۴۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. از این هواپیما معمولا برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری استفاده می‌شود، اما به عنوان هواپیمای اختصاصی (شرکت‌ها یا موسسات)، باری و برای گشت دریایی هم استفاده شده است. مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.

هواپیمای مسافربری تهران یاسوج و از نوع همین هواپیما درحالی صبح امروز در سمیرم اصفهان سقوط کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد این هواپیما در دوره احمدی‌نژاد و در زمان مدیریت علی عابدزاده در شرکت هواپیمایی آسمان خریداری شده است. این هواپیما که دست دوم بوده، در زمان تحریم‌ها به صورت واسطه خریداری شده است.

این در حالی است که ایران‌ایر در دوران پسابرجام هواپیماهای ای‌تی‌آر را به صورت مستقیم از شرکت ای‌تی‌آر خریداری کرده و این هواپیماها نو بوده است.

منبع:خبرآنلاین

افزودن نظر جدید